Combinație de 50 de tone tractată de un model Scania cu biogaz

Combinație de 50 de tone tractată de un model Scania cu biogaz
În urmă cu doi ani, compania olandeză de transport Van Dijk a investit în 10 camioane Scania G 410 LNG, iar două dintre acestea sunt alimentate cu biogaz.

Obiectivul companiei specializate în transporturi de containere între Italia și Olanda este de abandona carburanții fosili pentru întreaga flotă.

Combinație de 50 de tone tractată de un model Scania cu biogaz

În cooperare cu Scania Benelux și furnizorul de biocarburanți Rolande, compania a început un test în operațiuni reale cu două camioane alimentate cu biogaz lichid.

”Viziunea mea este un viitor fără emisii de CO2. Dar acest lucru însemna că trebuia să schimbăm întreaga configurație a camioanelor, inclusiv a remorcilor”, a declarat John van Dijk, directorul companiei de transport.

Inițial, Van Dijk a avut rezerve în privința puterii maxime de 410 CP. Aceasta părea prea puțin pentru combinațiile de 50 de tone cu încărcătură de cărămidă, transportate adesea de companie. Dar împreună cu Scania a putut construi o configurație suficient de puternică.

VEZI ȘI: Camioane Scania ultra-lungi cu LNG utilizate în logistica Volkswagen

Camioanele vechi cu trei axe ale companiei nu aveau suficient loc pe șasiu pentru rezervoarele cilindrice de gaz. Așa că noua combinație a început cu un cap tractor 4×2 de 20 de tone. În completare a fost aleasă o remorcă special proiectată, cu sistem de direcție X-steering, în care prima și ultima axă se rotesc în sens contrar.

Toate cele 5 axe sunt pneumatice, iar masa maximă admisă a combinației este de 50 de tone. Șasiul este echipat cu o cabină de zi G compactă, dar cu suficient spațiu pentru un pat.

Combinația s-a dovedit a fi profitabilă într-un mod ecologic. Van Dijk a putut să facă economii atât cu carburantul, cât și cu anvelopele. Astfel, compania vrea să își convertească întreaga flotă la camioane cu gaz.Combinație de 50 de tone tractată de un model Scania cu biogaz

Follow #infotrucker