Combinații și permutări în piața comercialele ușoare sub 3.5 tone

Combinații și permutări în piața comercialele ușoare sub 3.5 tone
Înmatriculările autoturismelor noi din Europa sunt în picaj. În prima jumătate de an au scăzut cu 3.1%, iar doar în luna trecută cu 7.8%.

Nu cunoaștem motivele, dar este posibil ca printre acestea să fie și ceva legat de atitudinea clientelei, care renunță la a-și mai cumpăra mașini noi atât de des precum în trecut (înainte de 2008).

Combinații și permutări în piața comercialele ușoare sub 3.5 tone

În ciuda aglomerației traficului și al numărului insuficient de locuri de parcare, comercialele ușoare sub 3.5 tone sunt pe val în toată Europa, acestea având o creștere de 5.9% în 2019.

Cele mai importante creșteri au fost înregistrate pe piețe din Italia (6%), Franța (6.9%), Marea Britanie (7.5%) și Germania (14.7%), care nu mai poate fi ajunsă.

Per total, anul acesta, în toată Europa, s-au vândut 900.000 de comerciale ușoare și derivate ale lor. Pentru constructorii lor, acestea sunt o mină de aur, căci nu trebuie reproiectate la fiecare 2-3 ani, dezvoltarea și producția lor nefiind scumpă, iar marja de profit de circa 10% fiind similară cu cea de la SUV-urile de clasă mare.

Fiecare companie își promovează creațiile lăudându-se cu rezultate spectaculoase, toții fiind cumva numărul unu, fie într-o clasă, fie ca marcă, fie ca grup, fie ca destinație, ori ”… of the year”. Argumentele acestea nu prea sunt luate în seamă de marile flote, dar dau bine la vânzători.

VEZI ȘI: Coca-Cola România reduce emisiile de CO2 din transport cu ajutorul unui camion Scania cu CNG

Curios este că deși vânzările tot cresc de câțiva ani, numărul vehiculelor cu adevărat originale a scăzut. Vrem să spunem că există tot mai multe comerciale ușoare identice, dar sub mărci diferite. Coproducțiile din trecut Renault-Opel-Nissan și Fiat-Citroen-Peugeot se tot transformă și se măresc.

Practic, doar Dacia și Ford au produse care nu se mai regăsesc sub niciun alt nume, dar totuși au și ele componente comune cu alte mărci.

Volkswagen vinde și sub numele MAN, Mercedes-Benz livrează versiuni perfecționate de la Renault și Nissan, alături de cele proprii. Renault, Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Nissan, Toyota și Mitsubishi sunt atât de combinate încât greu le poți descurca (cine cu ce a contribuit).

În România, urmăm aceleași tendințe, dar sensibil mai atenuate față de media europeană, autoturismele noi se împuținează, dubele de înmulțesc.

Combinații și permutări în piața comercialele ușoare sub 3.5 tone

Încă o dată, statisticile ACEA citate se referă la furgoane nu la autoutilitare în general, gen Cayenne ori Patrol.

Să fie un semn că economia noastră duduie? Hehe!

 

Follow #infotrucker