Combustibilii sintetici sunt “calul troian” al industriei de transport, spune Daimler

Combustibilii sintetici sunt “calul troian” al industriei de transport, spune Daimler

Daimler, cel mai mare producător de camioane din lume, nu crede că combustibilii sintetici (E-Fuels) sunt o modalitate viabilă de decarbonizare a transportului greu.

O declarație care vine puțin în contradictoriu cu trendurile din industrie care văd în combustibilii sintetici alternativa la scăderea poluării.

Martin Daumm, directorul Daimler Trucks & Buses, a declarat pentru Tagesspiegel că acești combustibili alternativi (E-Fuels) nu pot fi o alternativă pe termen lung, intrând astfel în contradicție cu Asociația Producătorilor din Industria Auto (VDA) care spune că aceștia reprezintă soluția cea mai promițătoare pentru moment.

Nu doar VDA, ci și guvernul german și cel european consideră această alternativă ca soluție pentru scăderea emisiilor în această industrie, iar planul este ca până în 2030 o treime dintre camioanele care transportă marfă să folosească acești combustibili alternativi.

De altfel, Daimler spune că din 2039 vrea să producă doar camioane și autobuze cu emisii zero, soluția oferită de germani fiind electrificarea și hidrogenul.

Dar, ce sunt combustibilii sintetici sau E-Fuels? Aceștia sunt combustibili gazoși și lichizi, cum ar fi hidrogen, metan, motorina și benzina sintetică generați din electricitate regenerabilă. Spre exemplu, pentru producția de motorină sintetică e nevoie de hidrogen și CO2 și de cantități foarte mari de electricitate.

O tehnologie apreciată de întreaga industrie pentru că în acest mod nu ar trebui oprită producția de motoare termice.

În schimb, Daimler vede acești combustibili sintetici ca pe un „cal troian” și solicită guvernului să vină cu o strategia care, pe termen lung, chiar să reducă emisiile la zero.

Producătorul german a dat și trei motive pentru care guvernul german, dar și Comisia Europeană să se gândească bine înainte să stabilească o strategie care să aibă în prim plan combustibilii sintetici.

VEZI ȘI: Transportatorii care fac cabotaj în Germaniei trebuie să respecte legislația salariul minim (MiLog)

În primul rând, în Germania, este foarte posibil ca până în 2030 o treime din camioane să fie electrice și nu cu biocombustibili sau gaz. Nu doar Daimler, ci și MAN, Renault Trucks și Volvo Trucks au anunțat că vor începe construcția de camioane electrice în următoarea perioadă, în special, camioane de până la 26 de tone, care vor avea o autonomie cuprinsă între 200 și 300 km.

Conform statisticilor, în Germania peste 50% din transportul de marfă se face cu vehicule între 3.5 și 26 de tone. Și exact aceasta este categoria de vehicule care poate fi electrificată cel mai rapid.

Daimler are în plan și construcția unui camion electric cu o sarcină mai mare, iar autostrăzile “electrificate” reprezintă, de asemenea, o soluție care trebuie extinsă.

Combustibilii sintetici sunt “calul troian” al industriei de transport, spune Daimler

În al doilea rând, pentru producția de combustibili sintetici este nevoie de o cantitate mare de curent, curent care poate fi folosit mai eficient de vehicule care stochează această energie în baterii.

Ca idee, pentru ca în 2050 toate camioanele din Germania să circule cu combustibili sintetici ar fi nevoie de 407 TWh de curent. În cazul în care ar circula cu hidrogen ar fi nevoie de doar 231 TWh, iar dacă toate ar fi electrice ar fi nevoie de doar 89 TWh de energie. Energie care trebuie să provină din surse regenerabile. Trebuie precizat și că în 2017, în Germania, toată producția de energie din surse regenerabile a fost de 222 TWh.

În al treilea rând, acest tip de combustibil costă mai mult, ceea ce se va reflecta în costurile transportatorilor. Conform unor analize, în 2030 producția unui astfel de combustibil ar fi de două – trei ori mai mare decât a motorinei de acum.

În aceeași analiză se arată că pentru transportatori ar fi mai eficient să utilizeze vehicule electrice pentru livrările în orașe sau pe distanțe scurte, mai ales că eficiența acestora crește de la un ciclu de producție la altul.

Combustibiliilor sintetici pot fi o alternativă pentru traficul aerian, unde nu există pentru moment soluții de electrificare.

Ținând cont de toate acestea, directorul Daimler a spus că politicile de la Berlin și Bruxelles ar trebui să se orienteze pe soluții electrice și pe hidrogen și să suțină dezvoltarea infrastructurii în acest sens.

În același timp se caută soluții pentru a muta producția de baterii în Europa și se caută o strategie eficientă pentru reciclarea acestora pe termen lung.

Pentru că motorul termic nu este cu siguranță soluția care să ducă la un transport cu emisii zero în viitor.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.