CarburantiȘtiri

Combustibilii sintetici, recunoscuți ca neutri din punct de vedere climatic

După unele incertitudini, Germania a votat în COREPER noul Regulament privind emisiile de CO2 ale camioanelor, cu condiția ca și combustibilii sintetici să fie recunoscuți ca neutri din punct de vedere climatic.

Aprobarea la COREPER (organismul care reunește reprezentanții țărilor membre în UE) a Regulamentului care urmărește reducerea cu 90% a emisiilor de CO2 de la camioane și autocare până în 2040 a fost legată de declarația de vot a reprezentantului Germaniei, determinând o amânare a votului de la 7 la 9 februarie 2024.

De altfel, cu puțin timp înainte de ședința din 9 februarie, partidul german FDP, de care aparține ministrul Transporturilor, și-a declarat opoziția față de măsură, cu riscul unei abțineri care ar fi putut cauza respingerea regulamentului (aprobat deja de Parlamentul European și Consiliul UE).

După o precizare, votul a avut loc în după-amiaza zilei de 9 februarie și a aprobat Regulamentul. Germania a obținut includerea într-un ”considerent fără caracter obligatoriu” a clauzei care admite și combustibilii sintetici (e-fuels) ca neutri din punct de vedere climatic.

VEZI ȘI: MF propune o subvenție la motorină de 13 bani pe litru

Este o situație similară cu cea de anul trecut, când Germania a impus o clauză similară în ceea ce privește autoturismele. Votul pozitiv al Germaniei în loc de abținere (pe care Berlinul îl folosește în context european când nu toate partidele guvernamentale sunt de acord) a blocat opoziția față de regulă a altor țări care și-au exprimat nemulțumirea față de Regulament, dar fără a avea singure puterea de a împiedica aprobarea acestuia.

De altfel, dacă Germania s-ar fi abținut, abținerea lor ar fi putut bloca și progresul legii. Cu toate acestea, Italia, Polonia, Slovacia și Cehia s-au abținut.

Din aceeași categorie...

Back to top button