EconomicTop News

Comenzile noi de camioane MAN nu vor fi livrate în 2022

Camioanele noi comandate în prezent de clienții MAN din România nu vor fi livrate în 2022, ci în primul trimestru din 2023, ne-a declarat într-un interviu Elena Claudia Iordache, CEO al MHS Truck & Bus.

  • MHS Truck & Bus a vândut peste 800 de camioane noi în 2021
  • Comenzile noi vor fi livrate în 2023
  • 2022, un an ușor mai bun decât 2021
  • cel mai bun an din istoria MHS în segmentul de camioane rulate
  • creștere de 20% în rețeaua de service
  • MAN va veni cu o gamă completă de vehicule electrice din 2025
  • Interviu cu Elena Claudia Iordache, CEO al MHS Truck & Bus

Cum a fost anul 2021 pentru MHS Truck & Bus?

Încheiem anul 2021 cu obiectivul de unități noi atins și cu un record la camioanele rulate vândute. Așadar, ciuda provocărilor cauzate de pandemia de COVID-19, am avut un an bun din punct de vedere al rezultatului financiar, reușind să ne atingem obiectivele propuse.

Comenzile noi de camioane MAN nu vor fi livrate în 2022

Comenzile noi de camioane MAN nu vor fi livrate în 2022Câte camioane noi ați vândut în 2021? Care este evoluția față de anul 2020 și față de 2019?

În 2021 am vândut peste 800 de camioane noi, cu 20% mai mult față de anul 2020. Piața de vehicule comerciale cu masa maximă autorizată mai mare de 6 tone a crescut în 2021 cu circa 36%. Totuși, ea nu a ajuns la nivelul anterior începerii pandemiei de Covid-19. Creșterea pieței putea fi mai mare, dar criza de semiconductori, precum și situația generală pe piața materiilor prime, au condus la întârzieri în producție și anumite livrări au fost amânate pentru anul 2022.

Cum au evoluat față de anii trecuți vânzările de camioane noi pe categorii (autotractoare, construcții și vehicule specializate)?

Cea mai mare creștere a avut loc în segmentul de autotractoare (+54%), dar și în segmentele de vehicule specializate și construcții evoluția cererii a fost pozitivă (+9%).

Cât durează în prezent livrarea camioanelor de la comandă? Mai primiți comenzi pentru 2022?

Termenele de livrare pentru comenzile noi se situează deja în primul trimestru al anului 2023. Practic, pentru anul 2022, bugetul este făcut.

După comenzile primite până în prezent, cum va arăta anul 2022 pentru MHS Truck & Bus?

Ne așteptăm că 2022 să fie un an bun, cu rezultate ușor peste nivelul anului trecut. Asta și din cauza limitărilor de producție, criza materiilor prime nefiind încă integral soluționată. În prezent, cererea de camioane este mai mare decât capacitatea de producție rezervată de MAN pentru România.

Care sunt cele mai populare servicii oferite alături de camioanele noi?

La sfârșitul anului 2021, rata de activare a serviciilor de telematică a depășit 50% din totalul vehiculelor eligibile, în creștere cu 20 de puncte procentuale față de anul precedent. Ne dorim să îmbunătățim acest indicator, prin atingerea unui nivel de 60-65% în 2022.

Referitor la contractele de service, cea mai mare pondere o dețin contractele Comfort (mentenanță preventivă inclusă) și s-au încheiat, de asemenea, contracte personalizate pe nevoi suplimentare ale clienților, adăugate pachetelor de mentenanță preventivă. Orizontul de timp al acestor contracte este, în general, de 3-4 ani.

VEZI ȘI: MAN a început extinderea fabricii din Cracovia

Contractele de service tip Comfort Super (”full-repair”) sunt adresabile clienților care au business-uri foarte bine elaborate, în care este percepută nevoia de eșalonare și control al costurilor. Acestea din urmă sunt concurate de pachetele de garanții extinse, care sunt oferite clienților la prețuri foarte accesibile.

Cum au evoluat în 2021 vânzările de camioane rulate?

În 2021, piața de camioane rulate a fost foarte dinamică și provocatoare. A existat o creștere a solicitărilor de ofertă și implicit, mai multe contracte încheiate. Astfel, 2021 a fost cel mai bun an din istoria MHS în segmentul de camioane rulate, cu peste 750 de unități vândute. Comparat cu anul 2020, anul trecut a fost mai profitabil și cu vânzări crescute în proporție de 30%.

Ce ne puteți spune despre operațiunile cu autobuze și autocare de anul trecut? Dar cele de utilitare TGE?

În a doua parte a anului 2021 am observat o ușoară dezmorțire a cererii pentru vehicule de transport persoane. Astfel, am și reusit să închidem câteva tranzacții de autobuze hibrid, la care livrarea va avea loc în 2022.

Tot anul trecut am vândut 67 de utilitare TGE, un rezultat peste cel propus. Pentru 2022 avem disponibil un contingent mic de unități, pe care le-am contractat deja. Din păcate, producție este întârziată la TGE, chiar mai mult decât la camioane.

https://www.infotrucker.ro/man-a-inceput-extinderea-fabricii-din-cracovia/

Ce rezultate a înregistrat anul trecut rețeaua de service MHS?

Atât vânzările de piese de schimb, cât și orele de manoperă, au înregistrat creșteri de 20% în 2021. Printre explicații se numără extinderea rețelei prin includerea unui nou atelier, MHS Truck Service Oradea, intensificarea vânzării pachetelor de service odată cu livrarea vehiculelor noi sau prezența în piața locală a multor vehicule specializate, care sunt reparate în atelierele noastre. De asemenea, complexitatea din ce în ce mai ridicată a modelelor recente de vehicule comerciale presupune intrările acestora cu precădere în atelierele autorizate ale brandului respectiv.

Comenzile noi de camioane MAN nu vor fi livrate în 2022

Când sperați să vindeți primul camion electric în România?

Camioanele electrice dintr-o mini serie eTGM au fost supuse unor teste practice de către clienții europeni din 2018, în diverse aplicații de logistică. Conform ultimelor informații, MAN va veni cu o gamă completă de vehicule electrice din 2025. Este important ca produsul oferit pe piață să fie un vehicul fiabil și cu o autonomie rezonabilă. Lansarea acestora se va face treptat, pe piețele relevante.

Din aceeași categorie...

Back to top button