Comisia Europeană a adoptat tahograful digital de generația a doua

Comisia Europeană a adoptat tahograful digital de generația a doua
Comisia Europeană a adoptat Reg. (UE) 799/2016, publicat în Monitorul Oficial UE pe 18 martie 2016, care pune în aplicare Reg. (UE) 165/2014 privind tahograful digital de generația a doua.

Comisia Europeană a adoptat tahograful digital de generația a doua, definit ca „inteligente”, care, spre deosebire de generația actuală, se poate conecta la un sistem de urmărire prin satelit, inclusiv Galileo, și are o conexiune la distanță ce permite diagnoza timpurie și gestiunea interfeței cu sistemele de transport „inteligente”.

Comisia Europeană a adoptat tahograful digital de generația a doua

După ce a decis caracteristicile celei de a doua generație de tahograf digital, care vor fi montate obligatoriu la bordul vehiculelor comerciale noi începând din 2019, Comisia Europeană a elaborat și publicat în Jurnalul Oficial, regulamentului executiv, care definește cerințele tehnice ale echipamentului.

Este un text de peste 500 de pagini care stabilește regulile pentru construirea, testarea, instalarea, operarea și repararea tahografelor digitale și a componentelor acestora.

Sistemul de diagnoză timpurie la distanță are scopul de a transmite la un agent care efectuează inspecții tehnice în trafic datele tahografului, precum și informațiile privind masa totală și masa pentru axa în combinație, pentru a permite un control eficient și rapid al vehiculelor cu un număr redus de dispozitivele electronice în cabina vehiculului. Totuși, acest protocol de comunicare pentru control la distanță, nu poate fi utilizat în apropierea ieșirile de pe autostradă, deoarece utilizează aceeași bandă de frecvență cu sistemele de taxare electronică.

Datele care vor fi transmise către un agent de control sunt: ultima tentativă de violare a securității, întreruperea mai lungă a sursei de alimentare, defecțiune a senzorului, eroarea de date de mișcare, date contradictorii privind mișcarea vehiculului, conducerea fără un card sau valabilitatea acestuia, datele cu privire la ajustarea timpului, datele de calibrare, inclusiv datele ultimelor două înregistrări de calibrare stocate, numărul de înmatriculare al vehiculului, viteza înregistrată din tahograf.

Tahograful digital va permite geolocalizare vehiculului prin intermediul sistemelor Galileo și EGNOS, precum și prin alte sisteme de urmărire prin satelit. Tahograful va înregistra poziția vehiculului prin intermediul senzorul de mișcare, în punctele în care conducător auto începe și se termină perioada zilnică de lucru, precum și cele în care timpul de conducere continuă al șoferului ajunge la un multiplu de trei ore.

Un capitol important este securitatea pentru a preveni manipularea frauduloasă a unității, așa cum se întâmplă acum, destul de ușor chiar și cu un magnet. Așa că, de lângă senzorul de mișcare – care rămâne principala sursă de măsurare a vitezei și a distanței – operează și receptorul prin satelit, dispozitivul efectuând o comparație între cele două informații primite, pentru a se asigura că acestea sunt coerente între ele. În plus, regulamentul prevede înlocuirea echipamentului după cincisprezece ani de la valabilitatea certificatului de securitate.

VEZI ȘI: Noi norme privind tahograful în transportul rutier

La 36 de luni de la intrarea în vigoare a Regulamentului UE 2016/799 (și anume 20 de zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în iunie 2019), toate vehiculele înmatriculate în statele membre ale Uniunii Europene vor trebui să aibă montate noi tahografe. Regulamentul impune ca toate vehiculele pentru transportul internațional (și, prin urmare, cele înregistrate în iunie 2019), vor trebui să aibă tahografele de a doua generație.

Alături de a doua generație de tahograf, vor fi emise și carduri de tahograf de a doua generație, care pot funcționa, de asemenea, în tahografele de prima generație. Cu toate acestea, conform regulamentelor specifice, nu va necesară înlocuirea cardurilor tahograf de prima generație valabile la data introducerii.

Pentru mai multe informații despre noua generație de tahografe digitale, puteți descărca Regulamentul 165/2014 de aici – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2016/06/REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2016799 AL COMISIEI din 18 martie 2016.pdf

 

Follow #infotrucker