ȘtiriTop News

Comisia Europeană a publicat propunerile pentru greutatea și lungimea camioanelor

Comisia Europeană a publicat aseară propunerile sale pentru amendarea directivei europene ce stabilește greutatea și lungimea camioanelor.

Măsura face parte din Strategia Europeană pentru Mobilitate Sustenabilă, pentru a limita impactul climatic negativ al transportului rutier, din moment ce acesta este responsabil pentru 28% din emisiile de gaze cu efect de seră și 34% din emisiile de oxizi de azot.

Principalul obiectiv urmărit de această Directivă ”este promovarea adoptării vehiculelor grele cu zero emisii și promovarea transportului intermodal, prin stimulente puternice, precum o sarcină utilă adițională”.

De exemplu, Comisia propune o autorizare automată a transportului internațional cu combinații de vehicule mai lungi și mai grele (de până la 25,25 de metri lungime și 60 de tone greutate), dacă ambele state între care se face cursa permit aceste standarde de greutate și lungime.

Propuneri Comisia Europeană pentru greutatea și lungimea camioanelor

O altă propunere este creșterea greutății maxime a combinațiilor la 44 de tone, în cursele internaționale dintre statele UE care permit deja această limită. De asemenea, greutatea pentru transport intermodal va crește de la 44 la 48 de tone cu camioane standard, fără nevoia de a transporta containere, ca în prezent. Și înălțimea camioanelor care transportă containere în camioane convenționale va fi crescută.

Greutatea maximă a camioanelor electrice ar urma și ea să crească, de la actualul standard de 42 de tone până la 44 de tone. După 2035, doar camioanele cu zero emisii vor mai putea transporta 44 de tone în transportul internațional. Din 2035, camioanele diesel sau alimentate cu gaz vor putea transporta 44 de tone doar în transportul național și 40 de tone la internațional.

VEZI ȘI: Tahograful inteligent 2 va fi mai greu de manipulat, dar nu imposibil

Și lungimea camioanelor electrice ar urma să crească față de un cap tractor convențional, pentru a putea găzdui la bord mai multe baterii sau sistemele de propulsie cu hidrogen. O atenție suplimentară este acordată camioanelor cu zero emisii care au deja cabina alungită.

Pentru a intra în vigoare, propunerile Comisiei Europene trebuie să fie acceptate și de Parlamentul Europen și Consiliul UE. Se așteaptă ca procesarea și aprobarea noii Directive Europene privind dimensiunile și greutatea camioanelor să dureze cel puțin doi ani.

Din aceeași categorie...

Back to top button