Comisia Europeană face un sondaj referitor la Pachetul de Mobilitate

Comisia Europeană face un sondaj referitor la Pachetul de Mobilitate
Comisia Europeană efectuează un sondaj referitor la impactul pe care-l are Pachetul de Mobilitate asupra industriei de transport și logistică.

Până pe data de 25 septembrie, patronii companiilor de transport, șoferii de camioane, restul angajaților din sectorul de transport și logistică și toți cei care au o legătură directă cu transportul rutier de mărfuri își pot spune părerea în sondajul pe care-l efectuează Comisia Europeană referitor la impactul pe care-l are Pachetul de Mobilitate asupra acestui domeniu.

Comisia Europeană face un sondaj referitor la Pachetul de Mobilitate

Comisia vrea să adune mai mule optinii referitoare la unele puncte ale Pachetului de Mobilitate care au fost criticate în ultima perioadă și pe care vrea să le analizeze încă o dată.

În primul rând este vizată obligativitatea ca un camion să revină cel mai târziu o dată la opt săptămâni în punctul unde are sediul compania. Apoi sunt vizate prevederile legate de cabotaj și de modul în care se aplică prevederile în transportul combinat și care ar fi soluțiile.

Cele două prevederi nu erau incluse în propunerea legislativă a Comisiei, ci sunt rezultatul negocierilor dintre Parlamentul European și Comisia de Transporturi, pentru a găsi un compromis acceptat de toată lumea.

Concluziile vor fi prezentate până la finalul anului
Adina Vălean, comisarul european pe transporturi, a criticat de mai mule ori această decizie.

„Obligativitatea camioanelor de a reveni acasă înseamnă o creștere a emisiilor de noxe, a poluării și a aglomerării drumurilor europene, iar restricțiile din transportul combinat reduce posibilitatea de dezvoltare a companiilor multimodale din transportul de mărfuri“, a declarat Adina Vălean.

VEZI ȘI: Cele mai puternice flote de camioane din Lituania vizează extinderea în Europa

Comisia Europeană vrea să prezinte rezultatele a cestui sondaj până la finalul anului și își rezervă dreptul de a propune unele modificări înainte ca acestea să intre în aplicare pe data de 21 februarie 2022.

De asemenea, se sondează și situația referitor la obligația șoferilor de a petrece pauzele de peste 45 de ore în altă parte și nu în cabină și de a le asigura acestora întoarcerea regulată acasă, prevederi care ar trebui să se aplice încă din 20 august 2020.

Țările baltice vor să depună plângere la CJUE
În afara Comisiei, și Curtea Europeană de Justiție va lua în discuție cel mai probabil Pachetul de Mobilitate după ce reprezentanții Țărilor Baltice, Estonia, Letonia și Lituania, au anunțat că vor depune o plângere pentru a ataca această reformă legislativă majoră.

Sondajul poate fi completat aici: http://www.ec.europa.eu/eusurvey/runner/ReturnoftheTruck2020Stakeholders

Follow #infotrucker