Știri

Comisia Europeană ignoră problema lipsei tahografelor inteligente de a doua generație

Comisia Europeană ignoră problema lipsei tahografelor inteligente de a doua generație și amână decizia posibilei amânări până cel puțin în luna septembrie.

De la 21 august 2023, toate camioanele noi trebuie să fie echipate cu tahograf inteligent de a doua generație (SMT2) pentru a putea fi înmatriculate. De asemenea, camioanele folosite în transport internațional trebuie să dețină un astfel de dispozitiv pentru a mai putea efectua operațiuni suplimentare la un transport bilateral fără a declara detașarea șoferilor.

Până acum, doar doi producători, VDO și Stoneridge, au primit aprobarea de tip pentru tahografele lor inteligente de a doua generație. VDO, cu două luni înainte de data limită, iar Stoneridge cu doar câteza zile. Nu este de mirare că nu existe suficiente stocuri pentru a putea veni în întâmpinarea cererii din partea producătorilor de camioane, pentru echiparea originală, dar mai ales pentru companiile de transport care vor să își actualizeze tahografele.

În ciuda acestei situații și a cererilor repetate ale asociațiilor de transportatori, Comisia Europeană ignoră problema lipsei tahografelor inteligente și a amânat orice posibilă decizie unitară la nivelul UE până în luna septembrie, potrivit asociației spaniole FENADISMER.

VEZI ȘI: Controale de la distanță ale tahografelor în întreaga UE, din 2024

Mai multe state UE au fost forțate astfel să ia măsuri individuale, necoordonate la nivelul Uniunii. De exemplu, Germania și Spania au amânat controalele până la 31 decembrie 2023. Irlanda doar până la 30 septembrie, sperând la o decizie unitară din partea CE până în acel moment.

La fel și Norvegia, care deși nu face parte oficial din UE, s-a angajat să adopte tahograful inteligent de a doua generație în același moment cu UE, Marea Britanie și Elveția. Suedia a mers chiar mai departe, amânând controalele până la 31 ianuarie 2024.

Din aceeași categorie...

Back to top button