LegislatieTop News

Comisia Europeană permite excepții la timpii de condus și de odihnă

Comisia Europeană a luat recent o decizie care stabilește cât pot statele membre UE să mărească timpii de condus ai șoferilor profesioniști în cazuri de urgență.

Pentru a armoniza anumite reguli sociale în traficul rutier, Comisia Europeană a autorizat Germania și celelalte membre UE, printr-o decizie dată la 12 noiembrie, să permită doar anumite excepții de la regulile aplicabile pentru timpii de condus și de odihnă.

Mai exact, decizia permite creșterea perioadei maxime zilnice de condus de la 9 la 10 ore, pentru maxim 5 zile pe săptămână. De asemenea, perioada maximă săptămânală de condus poate fi crescută până la 59 de ore.

În plus, de acum înainte ar trebui să fie posibil ca șoferii care nu sunt implicați în transport de marfă internațional să efectueze două pauze săptămânale reduse consecutive.

Acest lucru va fi posibil dacă șoferul efectuează cel puțin patru perioade de odihnă săptămânale în patru săptămâni consecutive, dintre care două perioade de odihnă normale.

VEZI ȘI: Record de sancțiuni pentru nerespectarea timpilor de condus și odihnă la ultima acțiune Truck&Bus

Orice reducere a perioadei de odihnă săptămânale trebuie compensată cu o pauză echivalentă, care trebuie efectuată, fără întrerupere, înainte de finalul celei de-a treia săptămâni de după săptămâna în cauză.

Astfel, dacă șoferul face două pauze săptămânale reduse în două săptămâni consecutive, perioada de odihnă săptămânală următoare trebuie precedată de pauza luată în compensare pentru cele două perioade de odihnă săptămânale reduse.

Toate detaliile, excepțiile și condițiile pot fi găsite aici (în limba germană).

Din aceeași categorie...

Back to top button