Comisia Europeană pregătește noi standarde de parcare pentru camioane, dar uită de viitorul electric

Comisia Europeană pregătește noi standarde de parcare pentru camioane, dar uită de viitorul electric
Comisia Europeană ar urma să decidă în perioada următoare o serie de noi standarde cu privire la parcările destinate camioanelor. Cu toate acestea, propunerea celor de la Bruxelles nu ia în calcul și camioanele electrice și semiremorcile frigo cu încărcare electrică.

Din acest motiv, reprezentanții ACEA au reacționat și au trimis o scrisoare către cei de la Bruxelles, astfel încât normele finale să nu fie aprobate în actuala formă.

Comisia Europeană pregătește noi standarde de parcare pentru camioane, dar uită de viitorul electric

„În contextul European Green Deal și ținând cont de faptul că sectorul de transport rutier se dorește a fi unul curat și neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050, standardele propuse de Comisia Europeană nu iau în calcul nevoile camioanelor cu emisii zero”, au notat reprezentanții ACEA (Asociația Producătorilor de Automobile din Europa).

În scrisoarea trimisă de ACEA se face referire și la semiremorcile frigo.

„95% din echipamentul utilizat în transportul frigo dispune de prize, dar acestea nu pot fi cuplate la rețea în perioada de odihnă, întrucât nu există infrastructura necesară”, au completat oficialii ACEA.

Sistemele frigo pot folosi energia electrică și pot renunța la mai utiliza motorul diesel în momentul în care sunt cuplate la o rețea cu 400V. Dotarea parcărilor cu suficiente prize pentru alimentarea acestor tipuri de semiremorci ar putea duce la diminuarea emisiilor de CO2 cu până la 69%/oră (dacă semiremorca ar fi conectată la o priză și nu ar folosi motorină pentru alimentarea sistemului de răcire).

De asemenea, Comisia Europeană trebuie să găsească soluții și pentru infrastructura necesară camioanelor electrice.

VEZI ȘI: Controalele tehnice a camioanelor au dus la creșterea siguranței rutiere în Austria

„Camioanele vor fi electrificate, indiferent că vorbim despre baterii sau despre pile de combustie pe bază de hidrogen. În consecință, stațiile de reîncărcare ar trebui integrate la nivelul autostrăzilor. Iar un lucru simplu și mai puțin costisitor poate fi realizat chiar în parcările în care șoferii profesioniști se odihnesc. „

Follow #infotrucker