In FocusTop News

Comisia TRAN a votat noi standarde CO2 pentru camioane

Comisia TRAN a Parlamentului European propune noi standarde CO2 pentru camioane, lăsând toate opțiunile deschise pentru operatorii de transport.

Marți, Comisia TRAN, care joacă un rol cheie ca una dintre comisiile de aviz ale Parlamentului în acest dosar, a adoptat raportul său, care propune noi standarde CO2 pentru camioane. O majoritate a Comisiei TRAN nu este încă pregătită pentru a elimina camioanele diesel și se opune propunerii Comisiei Europene.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În primăvară, Comisia Europeană a prezentat o propunere pentru a stabili ritmul tranziției ecologice a transportului rutier greu. Aceasta se va realiza prin eliminarea treptată a producției de vehicule cu motoare cu combustie internă. În ceea ce privește camioanele diesel, cerințele sunt înăsprite treptat, în trei etape, în 2030, 2035 și 2040.

Cu toate acestea, noi propuneri ale Comisiei TRAN a Parlamentului ar însemna că, în cazul camioanelor, obiectivul rămâne la 30% pentru perioada de raportare 2030-2034, așa cum este stabilit în legislația actuală. Acest lucru ia în considerare preocupările industriei, care consideră că factorii favorizanți, cum ar fi implementarea la nivelul UE a infrastructurii pentru combustibili alternativi (încărcare și conexiuni și capacitate de rețea) nu vor fi în măsură să se adapteze la obiectivul mai ridicat de 45% propus de Comisia Europeană.

VEZI ȘI: Germania a actualizat normelor privind cabinele cu paturi și cușetele pe acoperiș

Obiectivul începând cu 2040 a fost redus de la 90%, așa cum a propus Comisia Europeană, la 75%. Sunt prevăzute derogări esențiale pentru anumite categorii de vehicule de mare capacitate, vehicule mari cu o greutate de peste 40 de tone și/sau cu o lungime mai mare de 18,75 metri.

Acest lucru înseamnă că, pe termen scurt, cerințele pentru producătorii de camioane vor continua să fie o reducere medie de 15% a emisiilor de CO2 pentru camioanele noi în 2025 și de 30% în 2030. Ambele reduceri trebuie să fie în raport cu anul de comparație 2020.

IRU salută votul Comisiei TRAN

IRU salută votul din Comisia pentru transport și turism (TRAN) a Parlamentului European privind noile standarde de emisii de CO₂ pentru vehiculele grele, stabilind un ritm realist pentru decarbonizarea transportului rutier și păstrând opțiunile tehnologice esențiale, care vor include baterii electrice, pile de combustie pe bază de hidrogen și motoare cu combustie bazate pe combustibili cu emisii neutre de dioxid de carbon sau hidrogen, în conformitate cu nevoile și solicitările sectorului.

“Apreciem pe deplin pragmatismul membrilor TRAN care au decis să lase toate opțiunile deschise pentru operatorii de transport. Întrucât comisia responsabilă pentru sectorul nostru din Parlament a înțeles contribuția crucială pe care transportul rutier de pasageri și de marfă o aduce societății, aceștia au ales să adopte o abordare strategică care să deschidă calea pentru tranziția ecologică a transportului greu, fără a face din această industrie un experiment”, spune Raluca Marian, director de reprezentare în UE al IRU.

Din aceeași categorie...

Back to top button