Comitetul COREPER II a confirmat acordul privind Pachetul de Mobilitate

Comitetul COREPER a confirmat acordul privind Pachetul de Mobilitate

Pe 20 decembrie 2019, comitetul COREPER II a confirmat acordul privind Pachetul de Mobilitate, care reprezintă primul pas către adoptarea finală a acestuia.

Următorii pași sunt aprobarea formală a COREPER II (Consiliului de Miniștri și aprobarea oficială a Parlamentului European), lucru care se va întâmpla cel mai probabil în primul trimestru al anului 2020.

În același timp, Comisia Europeană și-a indicat deja intenția de a efectua o evaluare de impact a anumitor elemente ale acordului (în special întoarcerea obligatorie acasă a vehiculului la fiecare opt săptămâni și restricțiile pentru primul și ultimul segment rutier al unei operațiuni de transport combinat) pentru a verifica compatibilitatea acestora cu noua politică europeană privind Pactul Ecologic (Green Deal), care a fost adoptată de Comisia Europeană tot pe 11 decembrie 2019.

Transportatorii români, prin asociațiile care-i reprezintă fac presiuni asupra eurodeputaților români și Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor contestarea acordul din trialog pe Pachetul de Mobilitate, prin care firmele de transport rutier din România sunt excluse din piața europeană de transport.

De asemenea, aceștia au mai solicitat eurodeputaților români, reprezentanților permanenți ai României la COREPER II (Comitetul Reprezentanților Permanenți ai guvernelor statelor membre pe lângă Uniunea Europeană) și Ministerului Transporturilor să se opună acordului privind Pachetul de Mobilitate în cadrul votului final al Parlamentului European, respectiv contestarea acestuia la Curtea Europeană de Justiție.

VEZI ȘI: Modificarea legii RCA va crește considerabil tarifele, spune UNTRR

Actualul Pachet de Mobilitate restricționează grav libera circulație a transportatorilor români în Uniunii Europene prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului de 4 zile și introducerea transportului rutier în Directiva Detașării, spun asociațiile.

Aceste prevederi elimină transportatorii români de pe piața europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze în vest, împreună cu familiile lor, mai spun acestea.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.