Practicom a depus cererea de intrare în insolvență

Compania Practicom a depus cererea de intrare în insolvență

După 21 de ani de activitate, compania de transport și logistică Practicom a depus cererea insolvență din cauza datoriilor uriașe acumulate în timp.

După mai multe luni în care s-a încercat resuscitarea Practicom, compania a depus, ieri, 13 noiembrie 2019, cererea de intrare în insolvență în baza Art. 66 din Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, rezultând dosarului nr.34132/3/2019.

Termenul de judecată nu a fost stabili, cererea debitorului urmând să se judece de urgență, în termen de 10 zile, în camera de consiliu, fără citarea părților, cel mai probabil în săptămâna 18-22 noiembrie 2019.

Conform informațiilor apărute pe grupurile din social media, șoferii companiei care fac transport internațional nu au mai fost plătiți de luni de zile, nemulțimirea acestora fiind tot mai mare.

Problema se pare că s-a acutizat, din spusele lor, inclusiv din cauza neîncasării de către Practicom a unor sume împortante facturate către clientul pentru care lucrează.

Aceștia spun că salariile sunt plătite și pe luna septembrie, însă diurnele nu sunt achitate 100% pentru acea lună, iar șoferii care fac transport național sunt plătiți la zi.

Compania care îi are ca asociaţi pe Sorin-Marius Cerviș, Radu Elena, Florin Marius Toilă şi Ionel Cipere este specializată în transport rutier internațional, distribuție, expediții, depozitare, servicii de comisionare vamală și consultanță, fiind cotată ca fiind printre cele mai mari din România.

În afară de România, Practicom are deschise entități juridice în Ungaria (Practicom Magyarorszag Kft) și Germania (Practicom Deutschland GmbH).

VEZI ȘI: Neuron TORQ, un concept din China rival pentru Tesla Semi

Conform informațiilor publicate pe site-ul companiei, în 2018, Practicom a raportat o cifră de afaceri de 36 milioane de euro, cu peste 10 milioane de euro mai mult decât în 2017. Tot în 2018, compania a efectuat 850.000 de livrări cu cele 475 de vehicule de transport din parcul auto propriu și avea 870 de angajați.

Conform datelor oficiale, compania a avut în 2018 un număr mediu de 731 angajaţi, a obţinut un profit net de 158.076 lei, după pierderi de 11.6 milioane lei în 2017, cifra de afaceri a urcat la 163.79 milioane lei (de la 117.98 milioane lei), datoriile au crescut la 47.56 milioane lei (de la 35.39 milioane lei), iar capitalurile proprii au ajuns la un minus de 1.7 milioane de euro.

Insolvența și drepturile angajațiilor în această situație
În ceea ce privește angajații, insolvența n-ar trebui să le afecteze drepturile salariale deoarece acestea sunt considerate creanțe privilegiate, urmând să fie plătite integral, înainte de a-și revendica cota-parte ceilalți creditori.

Este important de știut este că odata inițiată procedura de insolvență, angajatorul debitor poate desface contractele de munca ale prezenților salariați, doar prin intermediul administratorului sau lichidatorului judiciar.

În cazul în care compania ar recurge la o concediere colectivă pentru a reduce costurile, în baza unui plan de reorganizare, aceasta nu o poate face decât în conformitate cu Art. 69 din Codul Muncii.

În cazul concedierii colective, recuperarea salariilor este o etapă foarte importanta pentru angajați. Art. 161 al Legii 85/2014 specifică ordinea în care creanțele vor fi plătite de către debitor. Astfel, salariile sunt a treia creanță pe care debitorul trebuie să o plătească, după cheltuielile aferente procedurii de insolvență și finanțările acordate debitorului în perioada de observație (timp în care societatea a continuat să-ți desfășoarea activitatea).

În cazul nerespectării legilor Codului Muncii, decizia de concediere poate fi anulată. Preavizul dat angajatului concediat nu poate să fie mai mic de 20 de zile lucratoare.

De asemenea, indiferent de motivul insolvenței, salariații au dreptul de a delega un reprezentat pentru a participa la adunarea creditorilor și a vota în numele lor. Dreptul de vot al delegatului se extinde și asupra planului de reorganizare judiciară a societății debitoare.

În plus, angajații pot apela la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale. Acest fond este intemeiat prin Legea nr. 200/2006, administrat de Agentia Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și constituit prin contribuțiile lunare ale angajatorilor. Despagubirile oferite de acest fond pot fi de până la trei salarii medii brute pe economie pentru fiecare angajat.

Cererea de intrare în insolvență depusă de compania Practicom ne confirma exista unor probleme uriașe la nivelul managementului în cadrul companiilor de transport rutier din România.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.