ȘtiriTop News

Companie lituaniană acuzată de exploatarea șoferilor, în Belgia

Un nou caz privind exploatarea șoferilor străini a fost descoperit de autoritățile din Belgia, după ce poliția a oprit pentru control cinci șoferi bieloruși, angajați ai companiei lituaniene UAB Kareda, cu sediul în Welkenraedt (Liège).

În cadrul controlului, cei cinci șoferi au declarat că se aflău pe drum de 9 săptămâni și că nu mai primiseră salariu de câteva luni. „Acest lucru încalcă regulile europene privind transportul rutier și legislația muncii”, spun reprezentanții sindicatului belgian ACV Transcom.

Companie lituaniană acuzată de exploatarea șoferilor, în Belgia

De asemenea, aceștia nu aveau niciun ban asupra lor.

În plus, ofițerii de poliție au găsit mai multe nereguli tehnice la camioane, inclusiv anvelope uzate, emulatore AdBlue pentru fraudarea sistemului SCR (Reducere Catalitică Selectivă) și probleme în ceea ce privește tahograful. În urma celor constatate, cele cinci camioane ale companiei au fost sechestrate.

Între timp, compania lituaniană a fost somată să rezolve situația șoferilor și să remedieze defecțiunile depistate la camioane, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Până la rezolvarea situație, președintele departamentului de transport rutier al ETF a aranjat ca șoferii să fie cazați corespunzător.

Conform sindicatului belgian, principalul client al UAB Kareda este o cunoscută companie austriacă de transport, care însă ne-a declarat că a încheiat orice raport de colaborare cu lituanienii de la final de martie 2021.

VEZI ȘI: Slovenia cere certificat COVID pentru șoferii de camion de la 16 august

„Putem confirma că din aprilie 2021 nu a existat nicio cooperare directă cu compania UAB Kareda. Din cauza eșecurilor calitative, toate colaborările acu aceasta au fost încheiate la sfârșitul lunii martie 2021”, ne-au declarat oficialii companiei austriece.

Fiind considerată una dintre cele mai importante organizații de transport din Europa, compania austriacă spune că este pe deplin conștientă de responsabilitatea sa socială, căutând întotdeauna să asigure un tratament echitabil și atent al personalului să, al clienților și al partenerilor de afaceri.

„Activitățile noastre corporative se bazează pe două obiective mai mari, ambele fiind scrise în mod corespunzător în codul nostru de conduită: în primul rând, de a satisface așteptările partenerilor noștri cu un nivel de serviciu fiabil și, în al doilea rând, de a furniza toate serviciile în deplină conformitate cu etica, cerințe legale, anticorupție, concurență loială și durabilitate”, au mai declarat pentru infotrucker.ro oficiali ai companiei din Wiener Neudorf.

Din aceeași categorie...

Back to top button