EconomicTop News

Companiile de transport trebuie să dea dovadă de prudență sporită la investiții, în următoarea perioadă

Asociația Europeană a Transportatorilor Internaționali de Mărfuri (Elvis) recomandă companiilor de transport prudență sporită la investiții pe termen lung, în următoarea perioadă de timp.

Elvis consideră că sectorul transporturilor rutiere și a logisticii se confruntă cu provocări imense. Potrivit analizelor asociației din Alzenau, numeroși indicatori indică o criză în curs de declanșare.

Companiile de transport trebuie să dea dovadă de prudență sporită la investiții, în următoarea perioadă

Astfel, perspectivele pentru lunile următoare au devenit și mai sumbre. Această evoluție afectează sectorul de transport rutier, caracterizat de întreprinderi mici și mijlocii, într-un moment nepotrivit. În acest context, Elvis sfătuiește companiile de transport mici și mijlocii să dea dovadă de o prudență sporită atunci când iau decizii de investiții pe termen lung.

„Economia germană și, odată cu ea, sectorul de transport rutier se află la o răscruce de drumuri. În prezent, indicatorii indică în mod clar direcția unei recesiuni”, spune Nikolja Grabowski, CEO al Elvis.

Inflația ridicată cântărește de două ori mai mult

Situația financiară a multor companii s-a deteriorat semnificativ în ultimii ani, nu în ultimul rând ca urmare a pandemiei și a consecințelor acesteia. „În această situație, inflația ridicată cântărește de două ori mai mult”, spune Grabowski. Mai ales că, în același timp, cresc și costurile.

Principalii factori determinanți sunt costurile de personal. Salariile sunt în creștere din cauza ofertei reduse de lucrători calificați și a concurenței ridicate pentru aceștia. „Acest lucru pune o presiune suplimentară asupra marjelor deja adesea subțiri din sectorul transporturilor”, spune membrul consiliului de administrație al Elvis.

Cifrele nu arată bine pentru lunile următoare

Asociația, cu sediul în Alzenau, înregistrează în permanență toți parametrii relevanți ai pieței transporturilor rutiere în domeniul încărcăturilor complete (FTL) și al încărcăturilor parțiale (LTL). În cadrul unei analize trimestriale, acestea sunt corelate cu datele economice generale și cu cifre cheie importante, cum ar fi climatul de afaceri Ifo sau cifra de afaceri în domeniul Internetului și al vânzărilor prin corespondență. Grabowski și echipa sa deduc tendințele industriei din această observație bazată pe cifre.

VEZI ȘI: HyTrucks speră la 1.000 de camioane pe hidrogen în circulație până în 2025

„Previziunile sunt în mod clar pesimiste”, spune Grabowski. Incertitudinea generală din economie și din societate are un efect negativ asupra comportamentului de consum și de investiții. Prin urmare, cererea de transport este în scădere. De altfel, acest lucru este resimțit și de companii de transport din alte țări, cum ar fi România.

Lipsa de personal și de materiale continuă să aibă un efect negativ asupra aprovizionării cu mijloace de transport. Doar actuala mișcare laterală a economiei ar putea împiedica aceste probleme să devină mai evidente.

Prudență sporită la investițile pe termen lung

Prin urmare, asociația îi sfătuiește companiile de transport să acorde o atenție deosebită deciziilor privind investițiile pe termen lung și să le amâne, dacă este posibil. În schimb, acestea ar trebui să își sporească urgent opțiunile de flexibilizare a capacităților prin digitalizarea întregului flux de lucru și o îmbunătățire a eficienței, în special în domeniul contractelor.

„Având în vedere situația generală volatilă, recomandăm, de asemenea, companiilor să se coordoneze îndeaproape cu clienții lor pentru a putea reacționa rapid la schimbări”, spune Grabowski.

Acest lucru este valabil atât pentru dezvoltarea prețurilor, cât și pentru dezvoltarea capacității.

Din aceeași categorie...

Back to top button