Companiile private din Elveția accelerează implementarea camioanelor cu hidrogen

Companiile private din Elveția accelerează implementarea camioanelor cu hidrogen

Asociația companiilor elvețiene private a puz bazele Inițiativei Private care și-a propus să dezvolte și să implementeze utilizarea camioanelor cu hidrogen.

Obiectivul lor este să aibă cea mai mare flotă la nivel mondial până în 2023. Hidrogeneul reprezintă o soluție în ceea cee privește poluarea, în special pentru camioanele de mare tonaj.

Dacă în Germania nu s-au găsit soluții, în Elveția companiile private fac presiuni pentru crearea unei infrastructuri. Astfel, până în 2025 vor circula pe străzile din Elveția 1.600 de camioane cu hidrogen, primele 50 de unități (Hyundai H2 Xcient Cell fuel) urmând să fie utilizate deja până în 2020.

Printre cei care vor să accelereze utilizarea camioanelor pe hidrogen se numără retailerul elvețian Coop, care a și dezvoltat primul camion pe hidrogen de 34 de tone. Acesta are o autonomie de aproximativ 400 de kilometri, iar alimentarea durează aprox. 10 minute.

Camionul este la bază un MAN TGS 18.320 4×2 și a fost modificat de Esoro. În 2017, acest a primit autorizația de circulație fiind este folosit exclusiv în Elveția.

Cei de la Coop au încercat să producă în serie acest camion, dar niciun producător de vehicule grele european nu s-a arătat interesat. În Elveția, hidrogenul este scutit de orice taxe, ceea ce este cu siguranță un plus pentru orice companie de transport.

VEZI ȘI: Vor fi intensificate controalele rutiere și în zona Bochum

Cei 17 membri (companii private) ai Inițiativei Private pentru implementarea transportului pe Hidrogen dețin împreună peste 2.000 de puncte de alimentare și peste 4.000 de camioane având astfel potențialul să dezvolte în toată Elveția infrastructura necesară pentru alimentarea cu hidrogen la nivel privat.

Din întâmplare, unul dintre membri acestei inițiative colaborează cu Hyundai, luând astfel naștere un joint-venture între H2 Energy AG și Hyundai prin care coreeni vor pun la dispoziție camioane cu hidrogen tuturor membrilor acestei Inițiative Private în sistemul Pay-per-Use, pachet care include combustibilul, intreținerea și asigurare, iar companiile elvețiene se obligă să creeze toată infrastructura necesară.

Hyundai își asumă cea mai mare parte a riscurilor în acest proiect, iar companiile elvețiene vor avea, în prima fază ținând cont de toate investițiile în infrastructură, aceleași costuri de operare ca la camioanele diesel, doar că pe fiecare camion se reduc emisiile de CO2 cu 70 – 80 de tone pe an.

Până acum, Coop are singura benzinărie de unde se poate alimenta cu hidrogen, urmând ca anul viitor rețeaua să crească cu alte 10 stații. Pentru ca o stație să devină rentabilă trebuie să existe în zonă minimum 10 camioane pe care să le alimenteze.

Camioanele furnizate de Hyundai pot ajunge, cu semiremorcă, la o masă maximă autorizată de 34 de tone, iar încărcarea celor 7 rezervoare integrate pentru hidrogen se face în șapte minute.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.