
Timp de două zile, parcarea Corsarul Roșu (Autostrada A1, km 30) a fost animată de întrecerile Romanian PRO Driver Competition 2022, singura competiție din țara noastră dedicată șoferilor profesioniști.
În total, 41 de șoferi au concurat în probele individuale și pe echipe ale celei de-a doua ediții RPDC. În prima zi, aceștia au trecut, pe rând, de o probă teoretică, de testarea reflexelor, de o simulare a poziționării încărcăturii în semiremorcă și de o preverificare a combinației înainte de plecarea în cursă.
Cele mai așteptate au fost însă probele de manevrabilitate, mai întâi doar cu capul tractor, iar apoi cu o combinație cu semiremorcă. Probele, desfășurate în spații extrem de înguste, i-au pus în dificultate pe concurenți, dar cei mai buni dintre cei buni au obținut timpi demni de cele mai dure competiții de profil.
Atmosfera a fost însuflețită de galeriile formate ad-hoc din colegii și familiile concurenților. Compania cu cea mai mare galerie a fost Blue River, dar reprezentanții H.Essers s-au remarcat și ei cu tricouri și șepci personalizate.
Un personaj inedit la ediția din acest an a fost Dilanga Rajapakse (30 de ani), din Sri Lanka, primul șofer străin care participă la Romanian PRO Driver Competition. Dilanga este de 4 ani în România, perioadă în care a lucrat doar pentru compania Blue River.
“Îmi place foarte foarte mult în România, unde colegii și oamenii în general sunt foarte amabili și te ajută când ai nevoie. Este prima competiție la care particip și m-am simțit foarte bine, chiar dacă nu am obținut cele mai bune rezultate. Promit să mă pregătesc mai bine și să mă înscriu și la ediția viitoare”, ne-a declarat Dilanga, cu zâmbetul pe buze.
Din păcate, la ediția din acest an s-a prezentat o singură concurentă, Ionela Paraschiv. Cu o experiență pe camioane grele în transport internațional de doar 6 luni, Ionela a fost însoțită la competiție, ca și în curse, de soțul ei, Marian.
“A fost o experiență inedită. Probele sunt mult mai dificile decât situațiile întâlnite în curse, dar m-am descurcat bine pentru un începător și pot spune chiar că am prins curaj să încerc aceste manevre mai des și în curse”, ne-a spus Ionela.
A doua zi de concurs a început cu o probă de arimare a încărcăturii și una de manevrabilitate la bordul unui MAN TGL echipat cu sistemul de camere OptiView. După aceste probe, în competiție au rămas doar cei mai buni 8 concurenți.
Aceștia au concurat doi câte doi, în dueluri eliminatorii. Duelurile au fost strânse, de multe ori decise la zecimi de secundă sau de încăpățânarea cilindrilor de a nu cădea, deși erau atinși cu roata. Sau, în cel mai ghinionist caz, de o descalificare pentru nepurtarea centurii de siguranță.
În marea finală, Marian Manea l-a învins pe Fănel Lungu, câștigând și a doua ediție, după cea inaugurală din 2019. În finala mică, Florin Cimpoieru (H.Essers) l-a depășit pe Paul Pînzar (Express Euroscan).
În Clasamentul Ladies s-a impus Ionela Paraschiv, de altfel, singura șoferiță participantă, dintr-un total de șase înscrise prin formularul electronic la această categorie. La echipaje a câștigat perechea Marian Manea / Robert Nenciu, urmată de familia Paraschiv (Marian Paraschiv / Ionela Paraschiv). Locul 3 la această categorie nu a fost premiat. În total, prin formularul electronic s-au înscris 5 echipaje.
Titlul pe echipe a mers la Suceava
La echipe (3 participanți) s-a impus compania de transport suceveană Express Euroscan, a cărei echipă a fost alcătuită din Paul Pânzar, Liviu Gavrilovici și Paul Croitor, urmată de compania H.Essers România din Oradea și de Tiberius Spedition din Sibiu. Paul Pânzar, componentul al echipei Express Euroscan, a terminat prima zi de concurs pe prima poziție a clasamentului general cu un total de 1157 de puncte.
Romanian PRO Driver Competition 2022 a fost susținut de MAN Truck & Bus România, Goodyear, Textar Romania, Mec-Diesel SEE, Smart Diesel SRL, Asko Assekuranz România, H.Essers Romania, International Alexander Holding, Vio Transgrup, Rontransmar, Routier European Transport, Express Euroscan, INFOTRUCKER și FATII.