Știri

Conectarea în pluton a camioanelor multi-marcă este următoarea etapă

Producătorii de camioane europeni au prezentat un calendar detaliat al etapelor care conduc la introducerea camioanelor conectate în pluton pe autostrăzile Europei înainte de 2025.

Harta privind camioanele conectate în pluton oferă, de asemenea, îndrumări pentru factorii de decizie politică și autoritățile de reglementare cu privire la modificările și sprijinul politic necesar pentru a permite utilizarea transfrontalieră a acestor camioane.

Astăzi, tehnologia de conectare în pluton a camioanelor aceleiași mărci este deja disponibilă. De altfel, acest lucru a fost demonstrat cu succes în cadrul primul test transfrontalier de camioane conectate la care au participat Daimler, MAN, Iveco, Scania, Volvo Trucks și DAF.

Dar asta nu este suficient. Clienții vor trebui să poată conecta în pluton camioane de diferite mărci, astfel încât următorul obiectiv este introducerea de protocoale care să permită conectarea în pluton a acestora. De fapt, aceasta este noua provocare pentru indsutria camioanelor.

Producătorii vor trebui să se pună la aceeași masă și să găsească soluții privind protocoalele de comunicare dintre camioane, care trebuie să fie în primul rând sigure, ferite de amenințările din exterior.

Până în 2023, ar trebui să fie posibilă utilizarea pe autostrăzi pe întreg teritoriul Europei a plutoanelor de camioane multi-marcă conectate, fără a fi nevoie de derogări specifice pentru trecerea frontierelor naționale – o condiție prealabilă pentru transportul internațional.

VEZI ȘI: TLN nu vrea aceleași reguli de detașare pentru cabotaj și transport internațional

Ulterior, ar putea fi luată în considerare posibilitatea ca șoferul camionului “tractat” din cadrul plutonului să se poată odihni în timpul rulajului pe autostradă, cât camionul este conectat.

În timp ce producătorii de camioane explorează deja alături de sectorul logistic avantajele de business a camioanelor conectate în pluton, anumite condiții ce trebuiesc îndeplinite înainte de 2023 sunt dincolo de controlul industriei de camioane.

Din acest motiv, trebuie consolidată cooperarea între toți actorii implicați, inclusiv operatorii de infrastructură rutieră, companiile de transport, autoritățile de reglementare și companiile de asigurări, dar și factorii de decizie politică.

Europa va trebui să creeze un cadru de reglementare favorabil înainte ca plutonul de camioane conectate să poată fi utilizat pe drum. Factorii de decizie politică vor trebui să elaboreze noi reguli, să modifice legislația existentă și să armonizeze normele internaționale și ale UE.

A;adar, vor rezolva industria și politicul aceaste probleme până în 2025?

Râmâne de văzut!

 

Din aceeași categorie...

Back to top button