Consiliul a convenit asupra îmbunătățirii condițiilor de viață și de muncă ale șoferilor de camioane

Consiliul a convenit asupra îmbunătățirii condițiilor de muncă ale șoferilor de camioane

Majoritatea miniștrilor de transport europeni au convenit asupra îmbunătățirii condițiilor de viață și de muncă ale șoferilor de camioane din Europa.

Salarii mai mari, condiții de viață și de muncă mai bune și noi standarde sociale care, probabil, vor revoluționa viața șoferilor – ziua și noapte.

După mai bine de 15 ore de negocieri, care au durat până aproape de miezul nopții, majoritatea miniștrilor de transport europeni au convenit asupra îmbunătății condițiilor de viață și de muncă a aproximativ două milioane de șoferi de camioane europeni.

Acest lucru a fost anunțat în acestă dimineață, la Bruxelles, de Norbert Hofer, ministrul transporturilor din Austria, țară care deține în prezent președinția Uniunii Europene.

„Ceva extraordinar a fost de fapt atins”, a declarat comisarul european pentru transport, Violeta Bulc.

Decizia intenționează să reducă dumpingului social din industria transportului rutier și de a crește calitatea vieții și muncii pentru șoferii de camioane, obligând companiile de transport să plătească pentru aceștia.

Interzicerea definitivă a repausului săptămânal în cabină
Pentru a asigura condiții de muncă adecvate pentru șoferi, repausul săptămânal normal ar trebui să fie petrecut în afara cabinei.

Astfel, pe viitor, companiile de transport vor trebui să ofere cazare în hoteluri, pensiuni sau apartamente închiriate de-a lungul rutelor lor.

„Există o interdicție absolută pentru dormitul în cabină“, a declarat ministrul austriac al transporturilor. „În toată Uniunea Europeană, și fără excepție“, a mai completat acesta.

Transportatorul ar trebui să se întoarcă acasă cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să efectueze două pauze reduse de odihnă săptămânală, după trei săptămâni.

VEZI ȘI: Iona Van și Iona Truck, două vehicule comerciale electrice lansate de o companie din Singapore

Acest lucru ar trebui să reducă haos nocturn în multe zone de servicii și de pe drumurile de acces, care sunt încă folosite de șoferi pentru a se odihni peste noapte în cabină.

„Vrem să terminăm cu nomadismul în Europa”, spune Hofer.

Plată egală pentru muncă egală în același loc
UE dorește să combată dumpingul social și concurența neloială din industria transporturilor.

Astfel, pentru muncă egală în același loc, șoferii de camioane vor primi salariu egal – indiferent de țara în care se găsesc șoferii.

Aproximativ două milioane de șoferi de camioane din UE trebuie să se adapteze la aceste noi reguli.

Franța salută decizia Consiliului
Ministrul de Transport al Franței, Elisabeth Borne, s-a arătat mulțumit după o noapte lungă de negocieri.

„Cred că acesta este un acord care aduce îmbunătățiri reale pentru șoferii de camioane – un acord care protejează mai bine lucrătorii”, a declarat aceasta.

Polonia a criticat decizia
Andrej Adamczyk, ministul transporturilor din Polonia a criticat decizia majorității, spunând că decizia nu satisface țara sa.

De altfel, țări precum Polonia, Bulgaria și România (cele mai ieftine piețe ale muncii) sunt îngrijorate pentru transportatorii lor, care încă mai pot să-și conducă camioanele prin Europa mult mai ieftin decât transportatorii din Vest.

Parlamentul UE trebuie să fie de acord
Decizia miniștrilor de la Bruxelles este doar primul pas. Parlamentul European trebuie să fie de acord.

Vom reveni cu noi informații pe acest subiect, esențial pentru industria de transport rutier europeană.

Follow #infotrucker

2 comentarii

  1. Avatar

    Beny

    04/12/2018 at 12:07 PM

    Ei nu au locuri de parcare la hotel pentru pauzele săptămânale, intotdeauna sunt probleme cu hotelurile ca nu există parcări pentru camioane si acum vor fiecare pauza la hotel?Ăștia gândesc inainte să deschidă gura?Păi cand dai astfel de legi,asiguri hoteluri,parcari,siguranta mărfii si a camionului etc…si apoi după iei in calcul astfel de decizii…

  2. Avatar

    Robert

    05/12/2018 at 10:41 AM

    Ei se gandesc doar cum sa scape de noi si la profitul lor.Pentru ei e simplu ,nu esti la hotel primesti amenda si asa mai contribui si la pib-ul lor.Restul problemelor raman la soferi si firmelor lor,adica parcari ,hoteluri etc.Poate ar fi util ca toti sa fie uniti si sa faca de exemplu boicot in Germania ,sa refuze sa descarce sau incarce in aceasta tara timp de 3 luni.La ce industrie au si la cata nevoie au de transport vor intra in colaps.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.