Consumul de alcool la volan, o problemă tot mai mare în rândul șoferilor profesioniști

Consumul de alcool la volan, o problemă tot mai mare în rândul șoferilor profesioniști

După o serie de controale făcute la începutul acestui an pe autostrăzile din Germania, autoritățile au constatat că sunt probleme din ce în ce mai mari cu consumul de alcool la volan.

În prima parte a acestui an au avut loc o serie de controale pe autostrăzile din Germania pentru a depista șoferii care consumă alcool și apoi se urcă la volan.

Toate controalele au avut loc în zonele de parcare, duminică seara, cu puțin timp înaintea ridicării restricției de circulație pentru camioane.

În cadrul acțiunii au fost verificați mii de șoferi, poliția rutieră afimând că sute dintre aceștia consumaseră o cantitate de alcool mult peste limita legală.

În Hessen, de exemplu, din 1.200 de șoferi verificați, 190 consumaseră alcool, iar la 79 dintre ei li s-a interzis să continue călătoria. Și această problemă există în toate regiunile din Germania. Recordul descoperit a fos un șofer polonez care avea 3,5 la mie alcool în aerul respirat.

În zona Rheinland-Pfalz au fost verificați șoferi în intervalul orar 18:00 – 00:00 și din 238 de șoferi, 68 consumaseră alcool, 25 dintre ai având o concentrație de alcool de 1,1 la mie. Toți aceștia au rămas fără carnet.

Majoritatea șoferilor depistați sunt din Europa de Est, asfel un procent între 7 și 9 % dintre șoferii din Europa de Est au fost depistați consumând alcool dumincă seara, înaintea ridicării perioadei de restricție.

Autoritățile din Germania pregătesc un proiect de lege care să oblige dotarea camioanelor cu sisteme de blocare atunci când detectează aburi de alcool pentru toți cei depistați pozitiv în timpul unor controale.

VEZI ȘI: Continental a înființat la fabrica de anvelope din Timișoara o remiză de pompieri privată

Statistica din Germania arată clar că există o problemă majoră cu consumul de alcool la volan.

Astfel, în 2017 din cele 13.500 de accidente rutiere cu vătămare corporală, o treime s-au datorat consumul de alcool, oar în 328 de cazuri (2,8 %) au fost implicați șoferi de camion.

Nu s-a comunicat numărul șoferilor din afara Germaniei, dar statisitca arată că numărul celor care conduc vehicule de 7,5 tone sunt șoferi străini în proporție de 42%.

În 2017, 231 de persoane și-au pierdut viața, iar 4530 au fost grav răniți din cauza consumului de alcool.

Din păcate, șoferii, chiar dacă sunt conștienți că nu este legal să consume alcool, sunt mult prea încrezători în capacitățile lor, un sondaj al Asociației Asiguratorilor DVR arătând că fiecare al patrulea șofer s-ar arunca fără probleme la volan dacă a consumat una-două beri.

În urma analizei acestor statistici, experții în siguranță rutieră recomandă tot mai intens utilizarea unor sisteme care să nu mai permită șoferilor care au consumat alcool să pornească mașina, iar ADAC și multe alte asociații din Germania vor demara noi campanii de conștientizare a pericolelor pe care le provoacă consumul de alcool la volan

Unul din punctele principale de discuție este toleranța zero la alcool pentru șoferi profesioniști.

Chiar dacă autoritățile înțeleg particularitățile unui serviciu care ține șoferul departe de casă și de familie, dar în același timp întăresc faptul că alcoolul nu reperezintă rezolvarea acestor probleme și militează pentru introducerea unei legi care să interzică total consumul de alcool la volan.

Zero la mie este proiectul inițiat de asociațiile din domeniul transportului, asigurărilor și a autorităților din diverse regiuni ale Germaniei, obiectivul fiind de a interzice complet consumul de alcool pentru cei care se urcă la volan.

În afara amenzilor, se discută și obligativitatea unui sistem anti alcool în mașină pentru cei care au fost depistați cu o alcoolemie peste limita legală la volan.

Poliția rutieră din Germania va intensifica controalele în perioada următoare pentru a atrage și mai mult atenția autorităților asupra acestei probleme și vor face publice permanent cifrele șoferilor care consumă alcool pentru a grăbi aprobarea legislației care să reducă la 0 alcoolemia celor care sunt la volan, legislația din Germania permițând o concentrație maximă admisă de alcool în sânge de 0.5 la mie.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.