Consumul de combustibil, cel mai important criteriu pentru cei care vor sa-si cumpere masina

GfK Romania a realizat o radiografie a pietei auto, pe baza datelor culese In 2010 pentru GfK MotoBus, un instrument de cercetare continua care monitorizeaza piata auto din Romania. Din februarie 2011, GfK Motobus are si o sectiune bi-anuala dedicata analizei pietei asigurarilor auto.

Principalele concluzii ale studiului arata ca, In medie, In anul 2010, intentia de cumparare a unui automobil pentru urmatoarele 6 luni este de 5% la nivelul Intregii populatii. Acest procent este comparabil cu cel Inregistrat In 2009 – de 6% – dar In scadere fata de 2008, cand 9% declarau acelasi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se Inregistrau In Oltenia (12%) si In randul celor cu varsta cuprinsa Intre 18 si 25 ani (13%).

Consumul de combustibil, cel mai important criteriu pentru cei care vor sa-si cumpere masina

La nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), pretul (44%), caracteristicile si performanta motorului (40%) si confortul (36%). Din a doua jumatate a lui 2009 se remarca o crestere a importantei consumului de combustibil, devansand astfel pretul. In plus, 60% dintre preferintele romanilor se Indreapta In 2010 mai degraba spre masini second hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat In 2010 ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau In plan sa faca plata cash, din resurse proprii. In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei In randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite In 2010.
Studiul Motobus a analizat pentru prima data luna trecuta si obiceiurile de consum ale romanilor privind asigurarile auto. Astfel, doar 38% dintre romani detin o masina proprietate personala, dintre care 19% au asigurare CASCO.

Chiar daca top cinci criterii In alegerea asiguratorului pentru CASCO si RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au mentionat pretul drept criteriu luat In calcul la alegerea asiguratorului, In timp ce pentru RCA acest criteriu a fost mentionat de 74% dintre cei care au Incheiat o astfel de polita de asigurare. In Bucuresti sunt semnificativ mai putini soferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO comparativ cu totalul esantionului (39%, fata de 70%).

Dintre posesorii de masini noi, 38% au In prezent CASCO, 22% au avut dar nu si-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au si nici nu au avut CASCO – situatie In care se regasesc 85% dintre posesorii de masini cumparate la mana a doua.

GfK MotoBus este un studiu care monitorizeaza lunar evolutia pietei auto din Romania si care poate furniza detalii referitoare la: structura parcului auto (cine detine ce masini – marca, model, caroserie, cumparata noua sau second hand etc), intentia de cumparare a unui automobil (marca, model, nou sau second hand), criteriile In alegerea acestuia, modalitatile de plata preferate si surse de informare cu privire la piata auto. Aceste informatii sunt culese In fiecare luna printr-o sectiune standard, careia i se adauga cinci sectiuni speciale cu frecventa bi-anuala care analizeaza obiceiurile de consum pentru uleiuri de motor, anvelope, benzinarii si service-uri. Incepand din 2011, a fost inclusa si o sectiune dedicata asigurarilor auto. Esantionul, reprezentativ la nivel national, este de aproximativ 1.000 subiecti intervievati In fiecare luna, iar perioada analizata pentru informatiile de mai sus a fost ianuarie – decembrie 2010, respectiv februarie 2011.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.