Container intermodal sau intreschimbabil pentru transport containerizat?

Container intermodal sau intreschimbabil pentru transport containerizat?

Pentru ca activitatea de transport containerizat să fie profitabilă, trebuie să alegeți bine tipul de vehicule, dar și containerul potrivit acestei activității.

Pe lângă achiziția de vehicule potrivite pentru transport containerizat este necesar să știți de la început cât de des veți face acest tip de activitate, astfel încât să vă puteți decide asupra tipului de container și a modului de achiziție.

Spunem asta deoarece puteți merge fie pe încherierea de containere de la unul dintre furnizori globali (indicat dacă faceți acest transport ocazional), fie să vă achiziționați propriile containere (indicat dacă faceți acest transport regulat).

Astfel, ne-a gândit că n-ar fi rău să vă scriem despre avantajele și dezavantajele a două dintre cele mai utilizate tipuri de containere, dar și pentru ce tip de transport containerizat se potrivesc acestea, în scopul de a vă ajuta în a alege cel mai bine.

Container intermodal
Un container intermodal este un container mare standardizat, utilizat la nivel global pentru transportul mărfurilor într-o gamă largă de tipuri de transport.

Datorită popularității lor, ele sunt, de asemenea, cunoscute sub o serie de alte denumiri, cum ar fi container ISO sau container van.

Container intermodal sau intreschimbabil pentru transport containerizat?

Containerul intermodal vă permite să transferați produsele în mod eficient și sigur, nu numai la nivel local, ci și la nivel global, deoarece se comportă ca o cutie de carton metalică în care marfa este ambalată la interiorul în pachete, ușor de transportat atunci când containerul se deschide.

Avantaje
Fiind un container de transport primar folosit în toată lumea, acesta este disponibile imediat. Indiferent de ce transportați sau de unde, ar trebui să puteți utiliza un container intermodal.

Spre deosebire de containerele interschimbabile (swap body), containerele intermodale sunt mai ieftine. Există mai multe motive, însă principalul este acela că acest tip de containere sunt produse mai des în China, ceea ce are ca rezultat un produs mai ieftin.

Dezavantaje
Atunci când este lăsat nesupravegheat, containerul intermodal devine o pradă interesantă pentru hoți. În ciuda acestui fapt, se pot monta la interior senzori de mișcare și alarme, însă în cazul în care marfa se mișcă în timpul transportului, aceasta poate declanșa din greșeală alarma.

De asemenea, containerul intermodal este mai mic decât ca un container interschimbabil, ceea ce înseamnă că în acesta se poate transporta o cantitate mai mică de marfă.

Container interschimbabil
Cunoscut sub denumirea de containerul interschimbabil sau container de schimb, swap body este un alt tip de container mare standardizat care poate fi utilizat în transportul de mărfuri.

Acesta poate fi utilizat pe un număr mare de remorci pentru transportul containerelor intremodale, însă este nepotrivit pentru transportul pe mare, deoarece nu are fitinguri de colț la partea superioară.

Din același motiv, acestea necesită manipulare specială atunci când sunt transportate pe calea ferată, fiind ridicate întotdeauna de cadrul inferior, spre deosebire de containerele intermodale (containere ISO).

Container intermodal sau intreschimbabil pentru transport containerizat?

Din acest motiv pentru care este recomandat pentru transportul la nivel național sau intarcomunitar, cum ar fi în activități de coletărie.

Datorită problemelor de securitate, un număr din ce în ce mai mare de swap-body-uri sunt produse din tablă.

Avantaje
Containerele swap-body au mai mult spațiu față de containerele intermodale tradiționale, chiar dacă la exterior acestea au aceleași dimensiuni.

Designul acestui tip de container este optimizat pentru a reduce la minimum greutatea proprie, ceea ce oferă o sarcina utilă mai mare și economii la carburant.

Dezavantaje
Containerul swap-body este de obicei mult mai scump față de un container intermodal tradițional, deoarece acesta este produs în Europa și Marea Britanie, spre deosebire de containerele intermodale care sunt produse în China.

În timp ce containerul intermodal poate fi stivuit unul peste celălalt, astfel încât să ocupe mai puțin spațiu la sol, swap-body-urile au nevoie de spațiu pe orizontală din cauza modului în care sunt proiectate. De asemenea, acest lucru le face nepotrivite pentru transportul pe mare.

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.