Continental anunță noi reduceri de personal

În contextul crizei din industria auto, Continental anunță noi reduceri de personal pentru a pregăti divizia de furnizare auto pentru listarea la bursă.
Continental va elimina încă 3.000 de locuri de muncă în cercetare și dezvoltare la nivel global până la sfârșitul anului 2026, dintre care 1.450 în Germania. Regiunile cele mai afectate vor fi Hesse și Bavaria, iar locația din Nürnberg va fi închisă complet.
Aceste noi reduceri de personal vin în completarea anunțului de anul trecut, când Continental a dezvăluit că va reduce 7.150 de locuri de muncă în divizia auto, dintre care 5.400 în administrație și 1.750 în dezvoltare.
Cu cele 3.000 de locuri de muncă suplimentare anunțate acum, totalul concedierilor va depăși pragul de 10.000.
Reduceri în cercetare și dezvoltare: obiectiv sub 10% din vânzări până în 2027
Divizia auto a grupului Continental are aproximativ 92.000 de angajați (31 decembrie 2024), dintre care aproximativ 31.000 lucrează în cercetare și dezvoltare.
Continental își propune să reducă cheltuielile în cercetare și dezvoltare la sub 10% din vânzări până în 2027. Aproximativ 10% din cele 31.000 de poziții actuale din acest sector vor fi eliminate. Reprezentanții companiei au subliniat că ajustările de personal vor fi realizate, pe cât posibil, într-o manieră social acceptabilă, prin fluctuație naturală, precum pensionările.
Reprezentanții angajaților au reacționat dur la noile măsuri, arătându-se “profund îngrijorați că reducerile masive în cercetare și dezvoltare auto se vor transforma într-o defrișare completă”. Reducerile de locuri de muncă și scăderea costurilor cu orice preț nu reprezintă o strategie viabilă pentru viitor, mai spun aceștia.
Divizia auto, pregătită pentru listarea la bursă
În decembrie, Continental a anunțat intenția de a separa divizia auto, care s-a confruntat cu dificultăți în ultimii ani, și de a o lista la bursă ca o companie separată. Planul trebuie aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor, iar IPO-ul diviziei sub un nou nume este așteptat până la sfârșitul acestui an.
Divizia auto a fost considerată mult timp “copilul problemă” al grupului, înregistrând pierderi repetate în ultimii ani.
Rămâne de văzut cum vor evolua negocierile dintre conducerea companiei și reprezentanții angajaților și dacă măsurile propuse vor asigura o tranziție lină și sustenabilă pentru Continental și forța sa de muncă.