Anvelope

Continental testează prototipuri de anvelope pentru camioane electrice

Continental face în prezent teste cu prototipuri de anvelope pentru camioane electrice cu ajutorul modelului Futuricum utilizat de DPD Elveția din luna martie.

Futuricum Logistics 18E este bazat pe modelul Volvo FH, transformat în camion electric de compania Designwerk Products AG. Modelul de 19 tone are un motor de 680 CP și o baterie de 680 kWh. Aceasta este cea mai mare baterie montată în prezent pe un camion din Europa, permițând o autonomie de până la 760 km, fără încărcătură.

Continental testează prototipuri de anvelope pentru camioane electrice

”Vehiculul circulă în traficul regional din Elveția de la începutul anului. În prezent, acesta folosește anvelope din gama Continental EcoRegional, care au o rezistență la rulare redusă”, a declarat Hinnerk Kaiser, șeful departamentului Dezvoltare Anvelope de Autobuze și Camioane al Continental.

Testele actuale vizează extinderea autonomie prin scăderea suplimentară a rezistenței la rulare. În afară de anvelopele originale (Conti EcoRegional HS3 pe axa față și Conti EcoRegional HD3 pe puntea motoare), în teste se folosesc pentru comparații directe și anvelope Conti EfficientPro, dar și unele prototipuri.

Conti EfficientPro este un produs matur, dezvoltat pentru reducerea consumului în aplicațiile de transport pe distanțe lungi. Prototipurile speciale sunt fabricate la centrul de cercetare al Continental din Hanovra.

VEZI ȘI: Actualizare în gama Continental Conti EcoPlus

”Ca la toate vehiculele electrice, anvelopele lui Futuricum Logistics 18E sunt expuse la un cuplu mai mare în timpul pornirilor de pe loc și accelerărilor. În același timp, greutatea vehiculului este mai mare, din cauza bateriilor, iar distribuția greutății este schimbată. De aceea, anvelopele nu trebuie să aibă doar o rezistență la rulare scăzută, ci și să suporte sarcini și uzuri mai mari. În același timp, kilometrajul și siguranța ar trebui să fie la nivelul anvelopelor pentru camioane convenționale”, a explicat Hinnerk Kaiser.

Obținerea unui echilibru între aceste obiective aflate în conflict este o problemă tehnică foarte provocatoare. În același timp, datorită dezvoltării rapide a mobilității electrice, inginerii se află într-o cursă contra-cronometru.

De aceea, aceste unități prototip sunt destinate pentru a scurta semnificativ durata de dezvoltare a viitoarelor anvelope Continental pentru camioane electrice.

Din aceeași categorie...

Back to top button