Camioane

Continuă testele pe porțiunea electrificată de pe A5 între aeroportul din Frankfurt și Darmstadt

Dacă bateriile au dezavantajul reîncărcării și a unei autonomi relativ scăzute, în Germania au apărut mai multe secțiuni de autostrazi electrificate.

Camioanele care fac parte din acest proiect, funcționează asemăntor tramvaielor. Cu un pantograf cuplat la rețeaua de energie electrică, camioanele pot parcurge distanțele necesare fără emisii de carbon sau alte particule fine care afectează atât sănătatea populației, cât și natura.

Primul segment de autostradă electrificată a fost dat în folosință pe A5 între aeroportul din Frankfurt și Darmstadt/Weiterstadt. Sistemul electric pregătit pentru această porțiune este capabil să ofere curent alternativ la 670 V, iar camioanele sunt programate să ruleze cu o viteză maximă de 90 km/h.

Spre deosebire de clasicele troleibuze, camioanele se pot decupla de la rețea pentru depășiri sau pentru părăsirea completă a rețelei în momentul în care aceasta se încheie. Camioanele sunt echipate și cu un pachet de baterii pe care motoarele îl vor utiliza până la golire, astfel încât să parcurgă o distanță și mai mare fără emisii.

VEZI ȘI: Șofer profesionist din România, amendat în Franța cu 26.250 de euro

Când energia se termină, camioanele își vor putea continua drumul cu ajutorul energiei generate de motoarele cu combustie internă. În momentul în care camioanele sunt cuplate la rețea, nu doar motorul electric folosește energia livrată, ci și bateriile care se reîncarcară.

Pentru moment, doar câteva camioane Scania special pregătite pentru acest proiect tranzitează autostrada electrificată. Testele vor continua și în perioada următoare, însă rămâne de văzut dacă rezultatul acestora va fi cel așteptat de inițiatorii săi.

Din aceeași categorie...

Back to top button