
Pe 1 ianuarie 2021, Danemarca a introdus noi reguli pentru sectorul de transport, printre care și obligativitatea transportatorilor străini să raporteze operațiunile de cabotaj într-un registru al serviciilor de transport străine.
În primele trei luni din 2021 a existat o perioadă de acomodare, în care transportatorii străini și expeditorii au avut ocazia să se familiarizeze cu noile reguli de cabotaj.
La 1 aprilie, această perioadă de acomodare a expirat, iar poliția daneză a efectuat în perioada 5 – 8 aprilie o serie de controale în Aarhus, Herning, Skjern și Tarm, care au vizat respectarea legislației în transport, inclusiv a noilor reguli de cabotaj din Danemarca.
Aceste controale au arătat că nu toți transportatorii străini respectă legea sau noile reguli.
”Am controlat un total de 155 de camioane și autoutilitare, iar controalele s-au concentrat pe transporturile în regim de cabotaj și condițiile de plată ale șoferilor”, a explicat comisarul de poliție Claus Kjær-Pedersen, șeful Tungvognscenter Nord din cadrul Poliției de Nord din Iutlandia.
Opt cazuri de neraportare a cabotajului
Deși au existat trei luni de acomodare, timp în care transportatorii străini au avut timp să se înregistreze pentru a respecta noile reguli privind cabotajul, controalele au arătat că nu toți au făcut acest lucru.
VEZI ȘI: BAG dă amenzi mai mici pentru șoferii din 7 țări UE. România nu e pe listă
“Controalele au avut ca rezultat mai multe încălcări ale noilor reguli de cabotaj și opt cazuri în care transportatorul străin nu raportase transporturile de cabotaj în registru”, spune Claus Kjær-Pedersen.
Mai mulți transportatori au fost acuzați de încălcări generale
În cadrul controalelor derulate, poliția daneză a blocat ieșirea din zona de odihnă Søby Øst lângă Herning, astfel că, toate camioanele din această locație au fost controlate.
În urma verificărilor efectuate, poliția daneză a constatat că o parte dintre camioane nu aveau taxa de drum plătită, iar unii șoferi au efectuat repausul săptămânal normal în cabină. În plus, au fost depistate o serie de încălcări ale reglementărilor privind timpii de condus și odihnă, respectiv 20 de cazuri de condus sistematic fără card tahograf.
“Acestea sunt încălcările frecvente pe care le găsim în cadrul controalelor. Lipsa decumentelor companiei, defecțiuni și defecte la vehicule și neplata taxelor de drum”, spune șeful Tungvognscenter Nord.