Controalele tehnice a camioanelor au dus la creșterea siguranței rutiere în Austria

Controalele tehnice a camioanelor au dus la creșterea siguranței rutiere în Austria
Peste 16.000 de camioane cu probleme au fost descoperite de echipa TUK, din 2015 până în prezent, în cadrul controalelor tehnice derulate în Austria.

Începând din 2015, Austria a introdus controalele tehnice la camioane (TUK), cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră pe șosele. Acestea sunt desfășurate întotdeauna într-o colaborare cu poliția austriacă, rolul lor fiind acela de a indentifica posibilele pericole pentru siguranța traficului.

Controalele tehnice a camioanelor au dus la creșterea siguranței rutiere în Austria

În cadrul controalelor tehnice se pune un accent major, printre altele, pe verificarea frânelor, a caroseriei, starea anvelopelor și a axelor.

Astfel, începând cu 1 iulie 2015 echipele de control au petrecut 2.168 de zile în trafic și au constatat 16.856 de probleme tehnice care puneau traficul în pericol. În peste 5.000 dintre cazuri șoferii au primit interdicția de a-și continua drumul.

Doar în 2019, au fost constatate probleme tehnice majore la peste 2.800 de camioane, dintr-un total 5.049 de camioane. În 1.268 de cazuri agenții de control i-au interzis șoferului să-și continue drumul. Un camion cu probleme tehnice reprezintă un pericol în primul rând pentru cel care-l conduce și apoi, desigur, pentru restul participanților la trafic.

Cum se desfășoară un control?
Înaintea controlului efectiv, poliția rutieră alege vehiculele din trafic după un “control” viuzal. Experiența agenților de control își spune cuvântul aici și aceștia recunosc camioanele cu probleme. Din acel moment, camionul este direcționat spre zona de control a echipei TUK.

Controalele tehnice a camioanelor au dus la creșterea siguranței rutiere în Austria

După inspecția vizuală, camionul este verificat pe standul mobil de test, unde sunt analizate toate problemele tehnice, de la conducte de frână fisurate și până la probleme de hidraulică, anvelope sau frâne.

După această verificare, echipa TUK întocmește un proces verbal care include toate problemele constatate. În funcție de asta, poliția ia măsurile care se impun. Astfel, dacă se constată că vehiculul nu corespunde din punct de vedere tehnic și reprezintă un pericol în trafic, poliția păstrează plăcuțele de înmatriculare și solicită șoferului să tragă camionul pe dreapta.

VEZI ȘI: Aparatul de bord Toll Collect va primi un update de software în luna august

Echipa operativă TUK este compusă din cinci persoane care lucrează pe stand și de 20 de alte persoane care sunt răspândite pe tot teritoriul Austriei. ASFINAG a preluat echipa TUK de la Administrația pentru Trafic și efectuează aceste controale, din iulie 2015, în toate landurile Austriei: Burgenland, Steiermark, Kärnten, Tirol și Vorarlberg.

Perspectiva din punctul de vedere al șoferului
Până acum niciun șofer nu a fost recalcitrant și toate acțiunile de control s-au încheiat fără incidente verbale sau de altă natură.

Controalele tehnice a camioanelor au dus la creșterea siguranței rutiere în Austria

Chiar dacă unii dintre ei au fost nemulțumiți de decizia impusă de autoritățile de control, în final au realizat că aceste controale sunt benefice pentru siguranța lor și pentru că este important ca ei și ceilalți participanți la trafic să ajungă în siguranță acasă.

Informații suplimentare
Asociația Transportatorilor Rutieri din Austria (WKO) a spus că în Austria transportul de marfuri se face în cea mai mare parte pe cale rutieră, transportul rutier fiind o componentă extrem de importantă pentru industrie.

VEZI ȘI: ASFINAG are o nouă unitate de control mobilă pentru verificarea tehnică a camioanelor din trafic

Chiar dacă mulți cred că acest segment este responsabil de o poluare accentuată, statisticile arată că în Austria, traficul rutier normal are emisii mai mari de CO2 decât cel rutier de mărfuri. Astfel, conform Ministerului Mediului, 64% dintre emisiile de CO2 sunt produse de mașini mici, iar nivelul acestor emisii a crescut cu 58% în perioada 1990 – 2017.

Totuși, transprtatorii și întreaga industrie adiacentă înțeleg gravitatea situației din punctul de vedere al poluării și încearcă să reducă pe cât posibil emisiile de CO2 prin o abordare diferită a mobilității.

Controalele tehnice a camioanelor au dus la creșterea siguranței rutiere în Austria

Bilanțul făcut de ASFINAG în ultimii 5 ani arată că aceste controale tehnice sunt mai necesare ca oricând, o parte dintre companiile care efectuează transport pe teritoriul Austriei, în special cele din Europa de Est, nepunând un accent atât de mare pe starea tehnică a vehicului.

Astfel, ASFINAG a anunțat că va investi în continuare în dezvoltarea unității de control mobil pentru a spori controalele tehnice, având în plan ca în următorii trei ani  să aloce aproximativ 10 milioane de euro pentru aceste acțiuni, ca parte a programelor de îmbunătățire a siguranței rutiere.

Follow #infotrucker