Control la granița germano-franceză și impactul asupra șoferilor de camion
Șoferii de camion vizați de verificări privind droguri, imigrație și timpii de condus și odihnă în cadrul unei acțiuni de control la granița germano-franceză.
Joi, 21 august 2025, la punctul de trecere a frontierei de pe B9, poliția germană a coordonat o amplă acțiune de control la granița germano-franceză. Forțele implicate au inclus atât unități germane, cât și polițiști francezi, dar și reprezentanți ai vămii germane și ai poliției rutiere.
În total, 60 de agenți au verificat vehicule și persoane, cu un accent major pe transportul rutier de mărfuri și pasageri.
Pentru șoferii de camion, astfel de controale înseamnă mai mult decât o simplă verificare de rutină. Deși scopul oficial este combaterea infracționalității transfrontaliere și asigurarea securității, în practică, camionul și șoferul rămân printre primele ținte ale autorităților.
Verificarea timpilor de condus
Rezultatele controlului confirmă presiunea constantă asupra transportatorilor: zece încălcări ale normelor privind timpii de condus și odihnă, două interdicții de continuare a drumului și mai multe proceduri contravenționale.
Dincolo de încălcările legii privind drogurile sau imigrația ilegală, atenția se concentrează în continuare asupra respectării stricte a regulamentelor europene pentru șoferi.
În contextul unei industrii deja supuse unor reguli stricte și controale frecvente, aceste acțiuni arată încă o dată că șoferii de camion suportă disproporționat impactul politicilor de securitate. În loc ca accentul să fie pus pe combaterea rețelelor de crimă organizată, camionul și șoferul devin puncte de control repetat.
Succes pentru autorități, povară pentru transportatori
Toate instituțiile implicate au catalogat operațiunea drept un „succes deplin”. Din perspectiva transportatorilor, însă, fiecare astfel de control înseamnă întârzieri, incertitudine și o presiune suplimentară asupra unei profesii deja aflate sub semnul lipsei de personal și al costurilor în creștere.
Siguranța rutieră și combaterea infracționalității sunt obiective legitime și necesare, dar ele nu ar trebui să transforme transportatorii într-un „scut” al politicilor de securitate.
Industria are nevoie de parteneriat real între autorități și companii, nu doar de controale care accentuează imaginea negativă a șoferilor de camion.















