Coop va opera un camion electric Scania în Danemarca
Coop, cea mai mare companie de vânzare cu amănuntul din Danemarca va integra în operațiunile sale zilnice un camion electric Scania. Acesta devine cel mai recent exemplu de co-dezvoltare lansat de Scania pentru un transport durabil.
Adoptarea vehiculelor grele care operează cu biocombustibili sau care integrează sisteme hibrid de propulsie, a poziționat Danemarca în topul celor mai bune țări în materie de transport durabil. Acum, danezii se pregătesc să adopte și camioanele electrice.
Cei de la Coop vor folosit, începând cu primul trimestru al anului viitor, un camion Scania cu o autonomie estimată de până la 140 de kilometri. Vehiculul va fi disponibil cu un sistem de încarcare rapidă care să aducă un plus de autonomie în momentele în care camionul este oprit pentru încărcare/descărcare.
“Tranziția către energii curate în sectorul transporturilor se desfășoară prea încet. Prin urmare, am ales să preluăm frâiele pentru a stimula partenerii și concurența și pentru a demonstra că se poate”, a declarat Nicolaj Boysen, director logistic Coop.
Cu operațiuni care se desfășoară fără emisii de carbon și fără poluare fonică, camioanele electrice echipate cu baterii sunt ideale pentru distribuția în oraș. Dar o altă condiție necesară ar fi ca energia utilizată pentru reîncărcarea acestora să fie una verde. Iar în Danemarca, acest lucru este posibil.
“Scania continuă să investească și să dezvolte soluții electrificate pentru transportul comercial. Obiectivele de sustenabilitate ale Coop se potrivesc cu ale noastre și așteptăm cu nerăbdare să colaborăm strâns”, a declarat spune Anton Freiesleben, director de vânzări la Scania din Danemarca.
Lansarea oficială a camioanelor Scania electrice va avea loc în a doua parte a acestui an. Compania produce deja autobuze electrice și camioane hibrid, pe lângă portofoliul generos de vehicule care utilizează biocombustibili.
VEZI ȘI: Sindicatele spaniole au anulat apelul cu privire la pornirea unei greve
Viitorul camion pe care Scania îl va livra către Coop va avea o configurație 4×2 și va fi echipat cu un motor electric care să livreze până la 290 kW. Cuplul maxim va fi de 2.150 de Nm, iar transmisia va fi una automată cu două trepte. Pentru stocarea energiei, camionul va utiliza o baterie Li-Ion cu o capacitate de 135 kWh, iar puterea maximă de încărcare va fi de 130 kW.