GreenZone

Cornelissen mizează pe Bio-LNG pentru reducerea emisiilor, în dauna HVO

După achiziționarea a 62 de autotractoare Volvo FH cu Bio-LNG și a 7 camioane Volvo FM Electric, Cornelissen Group și-a anunțat strategia de reducere a emisiilor.

Bio-LNG este considerat de Cornelissen ca o sursă de energie de tranziție înaintea electrificării complete, fiind ales în defavoarea HVO. Compania vrea să își reducă emisiile de CO2 cu 50% până în 2028.

”Motoarele LNG ale Volvo se bazează pe motorul diesel, fiind mai confortabile de condus și mai economice. Datorită emisiilor de CO2 reduse, camioanele Bio-LNG au și un scor VECTO favorabil, util pentru taxele de drum bazate pe emisii de CO2”, a declarat Peter Leegstraten, responsabil pentru Achiziții la Cornelissen.

Acesta a explicat și de ce Cornelissen a optat pentru camioane cu Bio-LNG pentru înlocuirea modelelor diesel, în locul HVO. ”Bio-LNG este produs din materii prime cu origine mai apropiată de casă, pe care credem că le putem monitoriza mai bine. Este deja disponibil în țările în care operăm și are un mai mare potențial de reducere a emisiilor de CO2. Credem că cererea pentru materii prime pentru HVO va crește rapid, cu efect negativ asupra prețului și disponibilității HVO în comparație cu Bio-LNG. De aceea, credem că ne vom concentra și mai mult pe Bio-LNG în anii următori”.

VEZI ȘI: Lannutti comandă 1.500 de camioane Volvo FH Aero

Cele 62 de autotractoare Volvo FH recent livrate sunt echipate cu rezervoare de 225 kg de gaz și un motor nou, mai eficient, de 460 CP. Unele dintre ele sunt aprobate și pentru combinații mai lungi și mai grele. Camioanele respectă noile standarde de siguranță GSR2, iar pentru confortul șoferilor a fost configurată climatizarea de staționare I-Park Cool.

Camioanele vor fi alimentate în special cu Bio-LNG, pentru distribuție către magazinele Albert Heijn din BeNeLux, pe rutele în care electrificarea nu este încă 100% posibilă. ”Când vom putea face trecerea la electric și aici, aceste camioane vor fi folosite pentru transport între fabricile furnizorilor și centrele de distribuție, până când și acest tip de transport va fi electrificat”.

Din aceeași categorie...

Back to top button