Costin Anghelescu de la Costi Trans a câștigat Optifuel Challenge România 2019

Costin Anghelescu de la Costi Trans a câștigat Optifuel Challenge România 2019

Cea de-a 5-a ediție a competiţiei Optifuel Challenge 2019 organizată de Renault Trucks şi-a desemnat câştigătorul din România, cel mai bun rezultat fiind obținut de Costin Anghelescu de la Costi Trans.

În cadrul finalei care s-a desfăşurat pe 4-5 iulie la Snagov, 225 de șoferi în 8 orașe au participat în selecții de la 165 firme și au fost parcurși în total 5.500 km în 40 zile.

Cei 21 de finaliști au avut ca obiectiv să dovedească cel mai bun stil de condus eco fără a sacrifica viteza comercială la volanul unor ediții speciale Renault Trucks 20 ani, modelele T480 și T520, încărcate cu 20 de tone.

Optifuel Challenge este o competiţie internaţională organizată de Renault Trucks, dedicată condusului într-un regim eficient şi economic.

Concursul este deja la cea de-a cincea ediţie începând din 2012, iar la ediția trecută, echipa din România a obținut cea mai bună performanță până în prezent prin Adrian Țintea de la firma Țintar Spedition, respectiv locul al II-lea în Finala Internaționala Optifuel Challenge 2017 de la Toledo, Spania.

Anul acesta s-au organizat 8 etape locale în România, între martie şi iunie, în Bacău, Pitești, Bucureşti, Oradea, Cluj, Sibiu, Timişoara şi Constanța.

Ediția din acest an a competiției naționale Optifuel Challenge s-a desfășurat sub semnul aniversării a 20 de ani de reprezentare directă Renault Trucks în România, iar camioanele au purtat înscripționate simbolurile naționale cu referire la istoria, cultura și natura țării noastre: Lupul Dacic, Coloana Infinitului și Transfăgărășanul.

VEZI ȘI: Grupul Nagel testează camionul electric Mercedes-Benz eActros

Competiția din etapa finală de la Snagov a fost foarte strânsă, rezultatele participanților fiind foarte apropiate și de un nivel extrem de ridicat, ceea ce denotă un interes crescut pentru stilul de condus economic și pentru acest tip de concurs.

Criteriile care au compus punctajul final au fost: consumul de combustibil mediu la suta de kilometri (cu o pondere de 40% din rezultat), viteza medie de deplasare (30%), numărul de apăsări pe pedala de frână (10%), timpul de rulare liberă (Coasting+Optiroll – 10%) și consumul în zona economică de turații (10%).

În prima parte a finalei, cei 21 de finaliști au concurat împărțiți în 2 grupe pe 2 camioane T480, iar apoi, primii 2 cei mai buni de pe fiecare camion s-au întrecut pe un al 3-lea camion, un T High 520.

Experiența și-a spus cuvântul și primul loc pe podium a fost adjudecat de Costin Anghelescu, de la compania Costi Trans, care are la activ 4 participări la acest concurs și a mai câștigat titlul de Campion Național Optifuel Challenge și în 2015, obținând pentru România locul al 4-lea in Finala Internațională de la Lisabona.

În finala de anul acesta de la Snagov, campionul a obţinut în grupe un consum foarte bun de 23,1 l/100km încărcat cu 20 t, iar în finala celor mai buni 4 concurenți un consum de 24,35l/100 km, cu o viteza medie de 67,08 km/h, 92,8% consum in zona economică, 10 apăsări pe frână și 37,7% rulare liberă.

Ceilalți 3 concurenți care s-au duelat în finala mică s-au aflat la prima participare într-un astfel de concurs: Alexandru Costin, coproprietar al companiei Daralex Trans, din Târgu Mureș, Iulian Smeu, de la compania Mika Expostar din Constanța și Lucian Anghel de la Dumagas Transport.

Locul 1 a fost premiat cu un voucher în valoare de 1.000 de euro şi utilizarea unui camion Renault Trucks pentru o lună.

Podiumul a fost completat de Iulian Smeu, de la Mika Expostar şi de Lucian Anghel, de la Dumagas Transport, care au câştigat vouchere de cumpărături de 500, respectiv 300 de euro şi vouchere de service cu aceleaşi valori pentru companie.

Câştigătorul, Costin Anghelescu, va beneficia și de un curs de pregătire efectuat de către înstructorul Renault Trucks pentru marea finala internaţională care va avea loc în 15-17 octombrie, în Lyon, Franţa.

În cadrul finalei concursului, şoferii au condus în condiţii reale de trafic pe un traseu de 42 km. Rezultatele şi timpul de condus au fost citite cu sistemul telematic Renault Trucks OPTIFLEET.

Pentru a simula cât mai fidel condiţiile reale de condus, vehiculul a avut sistemul de aer condiţionat activ, ştergătoarele pe poziţia automat şi farurile pornite pe faza de întâlnire, iar radioul oprit pentru mai multă concentrare.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.