Costurile sociale și beneficiile automatizării în transport trebuiesc împărțite corect

Costurile sociale și beneficiile automatizării în transport trebuiesc împărțite corect
În utlimii ani, tehnologia a evoluat într-un ritm extraordinar, iar acest lucru s-a răsfrâns, într-un mod bun, și în segmentul auto.

Dar gradul avansat de automatizare are un impact social negativ, cel puțin asta susțin reprezentanții Cosiliului European care vin cu o serie de propuneri. Cu toate acestea, valul actual de automatizare poate fi diferit.

Costurile sociale și beneficiile automatizării în transport trebuiesc împărțite corect

Cum ar trebui să răspundă lucrătorii și sindicatele lor?

Invitat în cadrul unui eveniment al Comisiei Europene secretarul general al ETF, Eduardo Chagas, a vorbit despre avantajele și dezavantajele automatizării în transport, dar și despre împărțirea corectă a costurilor și beneficiilor.

„De-a lungul timpului, angajații din sectorul de transport s-au adaptat pentru a lucra cu noi tehnologii. Întodeauna au învățat lucruri noi pe care apoi le-au pus în practică. Pentru ETF scopul trecerii la un sistem de lucru automatizat constă în asigurarea faptului că și personalul uman este integrat corespuzător. Deja avem o serie de exemple de înțelegeri pentru introducerea automatizării în sectorul de transporturi care vin cu prevederi clare cu privire la cum trebuie integrate tehnologiile și cum beneficiile acestora pot fi împărțite”, a declarat Eduardo Chagas, secretarul general ETF.

ETF nu este împotriva automatizării în transport, spune Chagas, dar introducerea acestei tehnologii necesită un studiu de caz.

VEZI ȘI: A doua viață pentru autobuzele urbane Mercedes-Benz Citaro din București

„Trebuie să facem un pas în spate și să regândim modul în care avem de gând să o facem în segmentul transportuilor. Trebuie să ne întrebăm când și unde noile tehnologii vin cu avantaje în dreptul oamenilor, al economiei și a societății. De cele mai multe ori, dezbaterile sunt susținute de producătorii de echipamente, motiv pentru care, întotdeauna vor fi expuse doar avantajele”, a completat acesta.

Dar noi dezbateri trebuie să aibă loc pentru a vedea și care sunt implicările sociale ale automatizării în transport.

Iată câteva aspecte pe care oficialii ETF le pun în vedere.

1. Nu toate departamentele care fac referire la transporturi se pretează la astfel de tehnologii moderne. Cu o medie de vârstă de pensionare în creștere la nivel european, tranziția va fi una dificilă, motiv pentru care trebuie să găsim modalități pentru a ajuta angajații. Ar trebui generate o serie de măsuri de tranziție echilibrate atunci când este necesar.

2. Automatizarea înseamnă, în general, mai puține locuri de muncă. Acest lucru este cât se poate de clar. Dar cum vom putea finanța o creștere a infrastructurii dacă vom pierde taxele colectate în urma salarizării.

Reprezentanții ETF spun că este necesară identificarea unor noi moduri pentru a aborda următoarele probleme:

1. Împărțirea beneficiile cu angajații. Spre exemplu, reducerea timpului de lucru.

2. Tranziția fondurilor și taxelor de infrastuctură către roboți. Dacă putem taxa un angajat, de ce nu putem taxa și un robot?

3. Inserarea problemelor de automatizare în politicile de finanțare a transporturilor. Dacă finanțăm proiecte prin bani publici, oare atunci ar trebui să finanțăm și proiecte care nu generează locuri de muncă sau care chiar le omoară? Un exemplu interesant vine din California, acolo unde echipamentele finanțate prin bani publici nu pot fi controlate de la distanță.

Follow #infotrucker