9 măsuri care pot schimba fața transportului de mărfuri în perioada de criză COVID-19

COVID-19: BGL propune 9 măsuri care pot schimba fața transportului de mărfuri
BGL a publicat un document cu 9 măsuri considerate necesare pentru a asigura siguranța și continuitatea fluxului de aprovizionare cu marfă în Germania și Europa în perioada de criză COVID-19.

Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL) se implică activ în soluționarea problemelor apărute în aceste zile în contextul crizei declanșată de epidemia de Coronavirus.

9 măsuri care pot schimba fața transportului de mărfuri în perioada de criză COVID-19

Asociația germană a subliniat încă o dată importanța transporturilor și serviciilor de logistică în această perioadă de criză pentru a asigura aprovizionarea populației cu produsele necesare, dar și aprovizionarea întregii industrii cu materie primă.

În aceste condiții, BGL a anunțat că va lucra strâns cu autoritățile naționale pentru a găsi soluții la toate problemele cauzate de această criză pentru a nu întrerupe fluxul de aprovizionare.

BGL a făcut o listă cu lucrurile care trebuie implementate rapid împreună cu autoritățile locale și naționale în Germania.

Crearea unor puncte regionale pentru situații de criză
BGL solicită deschiderea a 4 – 5 centre regionale care să fie gestionate de Biroul federal pentru transportul de mǎrfuri din Germania (BAG). Specialiștii BAG vor ține legătura cu ministerele regionale, cu asociațiile de transport și logistică, dar și cu camerele de comerț și industrie și companiile din domeniu.

Obiectivul principal este păstrarea fluxului de aprovizionare al populației, dar și al companiilor cu materie primă. Astfel, companiile de transport anunță care sunt capacitățile disponibile în această perioadă, iar cei de la BAG identifică nevoile urgente și pune în contact companiile cu cei care oferă marfa de care este nevoie în regim de urgență.

Astfel, se evită intrarea în colaps a unui client care are marfă disponibilă dar nu are cu ce să o transporte și invers, oferă companiilor de transport care nu mai au clienți oportunitatea de a prelua comenzi din piață.

COVID-19: BGL propune 9 măsuri care pot schimba fața transportului de mărfuri

De asemenea, aceste centre regionale de urgență oferă consiliere companiilor de transport și șoferilor în ceea ce privește zonele afectate de carantină, a măsurilor de siguranță care trebuie implementate și le pune la dispoziție toate instrumentele pentru a supraviețui în aceste condiții de criză.

Program de lucru flexibil pentru șoferii de camion
Pentru ca totul să decurgă normal în această perioadă este foarte important ca în aceste condiții companiile de transport și logistică să lucreze 7 zile din 7. Iar acest lucru trebuie implementat la nivelul întregii Uniuni Europene, nu doar pentru Germania.

Astfel, trebuie ridicate restricțiile de condus pentru zilele de duminică și în perioada sărbătorilor legale. De asemnea, timpul de condus de 9/10 ore pe zi trebuie crescut cu 1 – 2 ore și să existe o flexibilitate mai mare pentru șofer în momentul în care decide să facă pauzele de odihnă.

COVID-19: BGL propune 9 măsuri care pot schimba fața transportului de mărfuri

În plus, BGL spune că este necesară și ridicarea interdicției pentru șofer de a-și petrece pauza săptămânală în cabină. Apoi trebuie crescut numărul de ore lucrate pe săptămână de la 60 de ore la 70  de ore lucrate, iar aceste prevederi ar trebui păstrate până la data 31.12.2020.

Implementarea unor măsuri care să atragă mai mulți tineri spre meseria de șofer de camion
În contextul actual criza de șoferi, care era oricum o problemă majoră pentru transportatori, se accentuează și mai mult. Tocmai de aceea, BGL va prezenta în perioada imediat următoare o serie de măsuri care să facă această meserie mai atractivă, luând în calcul inclusiv posibilitatea de a face școlarizarea online.

Ridicarea restricțiilor pentru șoferi la trecerea dintr-o țară într-alta
Șoferii de camion reprezintă pionul principal în lupta pentru a păstra în viață lanțul economic în acest moment atât în Germania, cât și la nivelul întregii Uniuni Europene. Tocmai de aceea, BGL solicită ridicarea restricților de călătorie pentru șoferii de camion la trecerea dintr-o țară într-alta.

COVIS-10: BGL propune 9 măsuri care pot schimba fața transportului de mărfuri

De asemenea, aceștia trebuie să beneficieze de culoare speciale la graniță pentru a putea trece rapid, fără întărzieri. Șoferii de camion trebuie să beneficieze de aceste facilități chiar dacă nu sunt la volanul camionului, ci și atunci când sunt la volanul mașinii personale în drum spre locul de muncă.

Aceștia trebuie să beneficieze de aceste drepturi în condițiile în care nu prezintă semne clare ale îmbolnăvirii cu virusul COVID-19. De asemenea, să nu fie ținuți în carantină, atunci când ajung în țara de destinație. Autoritățile trebuie să pună la dispoziția transportatorilor un document comun care să aibă rol de împuternicire și care să-i permită șoferului să folosească acest document ca “pașaport” de trecere.

VEZI ȘI: Transportul combinat din Europa nu este afectat de criza COVID-19

Toată țările din UE ar trebui să aplice o practică unitară atunci când vine vorba de închiderea granițelor și acest lucru să fie comunicat eficient către toate companiile de transport.

Ajutor financiar
Acordarea de credite fără dobândă pentru toate companiile de transport și logistică din Germania care se confruntă cu o criză de lichidități în această perioadă.

Recunoaștere importanteți sistemului de transport și logistică
Industria de transport și logistică trebuie declarată ca industrie de importanță națională, cu toate facilitățile care decurg din asta.

Acces liber pentru transportul de mărfuri
În condițiile în care se creeaz numeroaee blocaje pe șosele, în special în punctele de frontieră, BGL recomandă crearea unor rute speciale care să fie folosite exclusiv de camioane. De asemenea, implementarea unei benzi speciale la granițe doar pentru camione care să asigure șoferilor trecerea rapidă dintr-o țară într-alta.

Minimizarea riscurilor la încărcarea/descărcarea mărfurilor
Pentru a minimiza riscul infectării șoferilor trebuie implementate o serie de măsuri de siguranță pe platformele de încărcare / descărcare, dar și în parcurile logistice ale clienților.

Măsurile de igienă, curățenie și protecție a șoferilor trebuie să fie exemplare.

Echipament de protecție și dezinfecție
Companiile de transport trebuie să achiziționeze de urgență echipamentul de protecție și materialele de dezinfecție pentru șiguranța șoferilor.  Centrele regionale de criză trebuie să ofere companiilor toate informațiile necesare referitoare la dezinfencția camioanelor, a echipamentelor de protecție și a tuturor măsurilor care trebuie luate pentru protecția șoferilor.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Popescu Niculae

    20/03/2020 at 9:37 AM

    Este foarte bine dar să nu uităm siguranță pe primul loc ori să fie destui care o să abuzeze de acestea fie patron fie șofer.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.