COVID-19: În aprilie, peste 22.000 de șoferi de camion au ajuns șomeri în Germania

COVID-19: În aprilie, peste 22.000 de șoferi de camion au ajuns șomeri în Germania
În aprilie, din cauza pandemiei de COVID-19, peste 22.000 de șoferi de camion au ajuns șomeri în Germania, ceea ce reprezintă o creștere de 44.6%, comparativ cu luna aprilie 2019.

Cel mai recent raport publicat de Oficiul Federal pentru Transportul de Marfă (BAG) confirmă o scădere cu 31.7% a locurilor de muncă disponibile în indutria de transport și logistică din Germania, de la 18.322, câte erau în aprilie 2019, la 12.526 în aprilie 2020.

COVID-19: În aprilie, peste 22.000 de șoferi de camion au ajuns șomeri în Germania

În aprilie, 22.152 de șoferi de camion au rămas fără muncă în Germania, ceea ce reprezintă o creștere de 44.6% față de aprilie 2019, când numărul șoferilor de camion fără loc de muncă era de 15.324. De asemenea, numărul

În total au fost 35.031 de persoane care și-au căutat un loc de muncă în industria de transport și logistică, comparativ cu aprilie 2019, când au fost 28.793, adică o creștere de 21.7%.

Contractele cu program de muncă redus au avut o creștere foarte mare în industria de transport și logistică. Conform cifrelor de la Oficiul pentru Forțele de Muncă, în luna martie și aprilie 2020, 419.873 de persoane care au fost trecute pe astfel de contracte.

În segmentul de logistică, care nu include șoferii de camion, au fost trecute în șomaj 46.441 de persoane, reprezentând o creștere de 24.7% comparativ cu aprilie 2019, când s-au înregistrat 37.253 de persoane. Conform raportului, 76.416 persoane își caută un loc de muncă (+12%), iar numărul de locuri de muncă este de 22.552 (-24.5%).

VEZI ȘI: 22 de state UE nu mai aplică derogările la timpii de condus și odihnă

Doar în sectorul depozite au fost înregistrați, în luna aprilie, 30.315 șomeri,  (2019: 24.459), 49.078 persoane își caută un loc de muncă (2019: 44.484), iar numărul posturilor disponibile oficial este de 15.355. Raportul BAG include datele colectate până la data de 25 mai, dar și după ridicarea, pas cu pas, a restricțiilor situația nu s-a schimbat foarte mult.

Reprezentanții BAG spun că sectorul automotive, al producției de mașini și industria chimică încă nu și-au revenit și acest lucru se va resimți încă o perioadă în această industrie.

Nu s-a înregistrat o creștere substanțială nici în ceea ce privește numărul de containere transportate pe apă, lucru care afectează și în industria de transport rutier. O serie de rute au fost închise pentru moment, iar asta pune presiune și pe operatorii portuari din Europa.

Nu s-au înregistrat creșteri notabile nici în ceea ce privește transporturile aeriene sau feroviare de mărfuri, iar analiștii BAG estimează că nu se vor înregistra creșteri majore nici în următoarele luni.

În aprilie, șomajul a urcat la 4.8% în România
În România, rata şomajului a urcat la 4.8%, în aprilie 2020, egalând nivelul din a doua jumătate a lui 2017, conformInstitutul Naţional de Statistică (INS).

Pe sexe, rata şomajului la bărbaţi a depăşit-o cu 1.5% pe cea a femeilor, valorile respective fiind 5.4% în cazul persoanelor de sex masculin şi 3.9% în cazul celor de sex feminin, se precizează în comunicat.

Numărul şomerilor cu vârsta între 15 şi 74 ani estimat pentru luna aprilie a anului 2020 a fost de 432.000 persoane, în creştere atât faţă de luna precedentă (414.000 persoane), cât şi faţă de aceeaşi lună a anului anterior (355.000 persoane).

Pentru persoanele adulte cu vârsta între 25 şi 74 ani, rata şomajului a fost estimată la 3.8% pentru luna aprilie 2020 (4.5% în cazul bărbaţilor şi 3% în cel al femeilor). Numărul şomerilor în vârstă de 25 – 74 ani reprezenta 74.9% din numărul total al şomerilor estimat pentru luna aprilie 2020.

Institutul Naţional de Statistică precizează că pentru o interpretare corectă a datelor în contextul actual, trebuie avute în vedere definiţiile specifice Anchetei forţei de muncă în gospodării, unde salariaţii cu contractul de muncă suspendat nu sunt în mod automat clasificaţi drept şomeri, conform standardelor Biroului Internaţional al Muncii (BIM). Aceste persoane au un contract de muncă valabil (care nu a încetat) şi deci un drept legitim de a-şi relua activitatea la acelaşi loc de muncă, la sfârşitul perioadei de întrerupere.

Follow #infotrucker