COVID-19: Lecții de învățat în urma resticțiilor unilaterale de la frontiere

COVID-19: Lecții de învățat în urma resticțiilor unilaterale de la frontiere
Cu o criză COVID-19 aflată la apogeu în unele zone ale lumii și cu frica unui al doilea val în altele, guvernele și transportatorii trebuie să învețe câteva lecții pentru ca impactul restricțiilor unilaterale de la frontiere, încă în vigoare, să nu mai aibă accente dramatice.

Criza COVID-19 încă nu s-a încheiat, iar în acest moment, mai multe state se confruntă cu o creștere a îmbolnăvirilor, în timp ce altele se află deja sub amenințarea celui de-al doilea val.

COVID-19: Lecții de învățat în urma resticțiilor unilaterale de la frontiere

În aceste condiții, resticțiile unilaterale la frontieră încă sunt în vigoare în anumite state, iar adesea, efectele sunt dramative asupra transportului de mărfuri și, bineînțeles, aspura șoferilor.

IRU a realizat un interviu cu un membru grec al OFAE (Federația Elenă pentru Transporturi Rutiere) despre o situație dificilă care a apărut la începutul pandemiei: 13 camioane grecești sunt blocate în Irak din cauza restricțiilor de frontieră din regiune.

Iar aceste momente sunt lecții pe care transportatorii și statele ar trebui să le învețe și să le aplice în viitor astfel încât situații ca acestea să dispară.

Care a fost impactul asupra șoferilor de camion blocați?
Șoferii au petrecut 30 de zile în camioanele lor la frontiera irakiană. Situația a fost stresantă pentru ei și membrii familiei lor, deoarece nu erau pregătiți pentru o ședere atât de lungă pe camioanele lor și au început să rămână fără hrană, medicamente și bani.

Doi dintre șoferi sunt diabetici și a trebuit să aranjăm ca medicamentele să fie expediate către aceștia. Unul dintre ei s-a îmbolnăvit în această perioadă, dar din fericire și-a revenit rapid. Un altul trebuia să se întoarcă în Grecia înainte de Paște pentru o operație programată.

VEZI ȘI: Discuțiile privind transportul prin Eurotunnel sunt în impas din cauza Brexit

La un moment dat, revenirea lor în Grecia a fost foarte incertă. Familiile lor erau extrem de îngrijorate deoarece COVID-19 se răspândea rapid și măsurile restrictive făceau călătoriile internaționale aproape imposibile.

Care a fost impactul asupra afacerii?
Din punct de vedere al afacerilor, camioanele au rămas blocate timp de patru luni. În timp ce șoferii au putut zbura acasă, fiind forțați să-și lase camioanele în Irak. Majoritatea șoferilor lucrează pe cont propriu, ceea ce înseamnă că aceste camioane reprezintă singura lor sursă de venit. Pentru lucrătorii independenți, a fi incapabil să lucreze timp de patru luni înseamnă o pierdere gravă a veniturilor și a clienților.

„Experiența noastră în Irak arată de ce frontierele ar trebui menținute deschise pentru transportul de mărfuri. Închiderea frontierelor nu numai că blochează circulația mărfurilor, ci ne împiedică să ne facem treaba. Suntem muncitori, nu eroi. Vrem să fim pe drumuri, nu să ținem capul de afiș al publicațiilor internaționale”, a declarat Aleandros Omiliades, șofer grec de camion.

Cine și cum a ajuntat la rezolvarea situauației?
Ministerul de Transport și Ministerul de Afaceri Externe au fost cele implicate în proces. De asemenea, un rol important l-a jucat și biroul consular grec din Erbil. Ministrul grec al Transporturilor a reușit să obțină permisiunea specială pentru un zbor din Erbil, Irak, către Atena, Grecia, în perioada în care toate zborurile internaționale din și către Irak fuseseră suspendate.

De asemenea, Ministerul Transporturilor a închiriat avionul și a plătit costul total al zborului.

OFAE a acționat ca intermediar și a coordonat toate părțile implicate, iar zilnic reprezentanții federației au fost în contact cu șoferii și cu membrii apropiați ai familior lor din Grecia.

Follow #infotrucker