COVID-19: Pandemia a agravat exploatarea șoferilor de camioane (VIDEO)

COVID-19: Pandemia a agravat exploatarea șoferilor de camioane
Exploatarea șoferilor de camioane s-au acutizat în timpul pandemiei de COVID-19, arată un o anchetă socială realizată de FNV-VNB din Olanda cu sprijinul Federației Internaționale a lucrătorilor din transporturi (ITF).

Conform unui raport întocmit la nivel european făcut de sindicatul șoferilor FNV-VNB cu sprijinul Federației Internaționale a lucrătorilor din transporturi (ITF) problemele existente înainte de criză s-au acutizat și mai mult în timpul și chiar și acum după pandemie.

COVID-19: Pandemia a agravat exploatarea șoferilor de camioane (VIDEO)

Exploatarea șoferilor de camion din țările din Estul Europei și din țările care nu sunt membre UE, care fac transport internațional în Europa, s-a agravat și mai mult pe perioada pandemiei de COVID-19.

Acest lucru reiese din raportul făcut de uniunea olandeză FNV-VNB cu sprijinul ITF și care a adunat date din ultimele luni de pe piața de transporturi din Europa.

Stephen Cotton, secretarul general al ITF, spune că oricum sectorul de transporturi rutiere era unul în care exploatarea angajaților și nerespectarea drepturilor omului era la ordinea zilei, dar pandemia de COVID-19 a făcut ca aceste lucruri să se înrăutățească pentru șoferii din țările non UE și cei din Europa de Est.

Salarii mici și program prelungit
Companiile de transport din vestul Europei au profitat de primele luni ale crizei pentru a exploata și mai mult șoferii de camion din țări precum România, Slovacia, Littuania, Ucraina, Turcia, Uzbekistan și Filipine, prin intermediul unor subsidiare din Europa de Est.

Aceștia angajau șoferi care să meargă exclusiv în vestul Europei pe salarii cuprinse între 100 și 600 de euro pe lună.

VEZI ȘI: Înmatriculările de vehicule comerciale din Europa au scăzut cu peste 20% în iunie

În această perioadă multe companii nu au mai ținut cont de prevederile sociale, de perioadele de condus și de odihnă, profitând și de relaxarea acestor măsuri în primele săptămâni ale pandemiei. Pentru a corespunde noilor prevederi valabile în această perioadă, șoferii primeau documente false pentru a putea circula fără restricții.

Șoferii trebuiau să se protejeze singuri de virus
Ținând cont de răspândirea masivă a virusului Sars-COV-2, autoritățile au impus numeroase măsuri de protecție sanitară, dar acestea nu au fos respectate de companiile de transport. Astfel, șoferii au trebuit să învețe și să se protejeze singuri.

Mulți nu au primit materiale de protecție și nici soluții dezinfectante, iar unii nu aveau acces la condiții decente când trebuiau să meargă la toaletă sau dușuri. Atunci când spuneau că s-au îmbolnăvit erau obligați să-și ia concediu, fără să primească salariul legal în caz de boală.

Șoferii și-au petrecut săptămânile în cabină în condiții inumane și nimeni nu a atras atenția asupra acestor lucruri. Ancheta se bazează pe documente, informații și declarații ale unor șoferi de camion care au trecut prin asta în perioada pandemiei, dar și prin diverse informări primite “pe surse” din diverse companii.

Cele două organizații vor să tragă un semnal de alarmă și solicită tuturor autorităților competente la nivel politic să schimbe legislația și să pună capăt exploatării șoferilor de camion de către companiile de transport.

Filmul complet al acestui raport este disponibil mai jos:

Follow #infotrucker