BAG a constatat o creștere a încălcărilor legislației în rândul șoferilor germani

Creștere a încălcărilor legislației în rândul șoferilor germani de camion
Creștere a încălcărilor legislației în rândul șoferilor germani de camion, comparativ cu cei străini care au circulat în Germania, arată raportul acțiunilor de control BAG din prima jumătate a lui 2020. 

Conform raportului prezentat de Biroul federal pentru transportul de mǎrfuri (BAG), privind acțiunile de control din prima jumătate a lui 2020, s-a constatat o creștere a încălcărilor legislației în rândul șoferilor germani de camion, comparativ cu șoferii străini care au circulat în Germania.

BAG a constatat o creștere a încălcărilor legislației în rândul șoferilor germani

După prezentarea acestui raport, guvernul federal consideră că sunt necesare mai multe controale pentru a reduce practicile comerciale neloiale în transportul rutier de marfă.

Reprezentanții BAG spun că este imposibil să se fixeze un preț minim pe kilometri în transportul rutier de mărfuri în acest moment pentru că acest lucru contravine prevederilor legislative în vigoare la nivelul Uniunii Europene, dar aceștia au afirmat că vor încerca să intensifice controalele pe teritoriul Germaniei pentru a penaliza transportatorii care încalcă legislația.

În prima jumătate a anului au fost controlat 46.748 de vehicule pentru a vedea dacă șoferii folosesc tahograful, în 5.542 de cazuri fiind constatate încălcări ale legislației. La acest capitol s-a constatat că un număr mai mare de șoferi autohtoni au încălcat aceste prevederi (3.100), comparativ cu cei străini (1.764). În 43 de cazuri (șoferi germani) și 46 de cazuri (șoferi străini) s-a constatat că nici măcar nu exista un card tahograf în mașină.

În cazul prevederilor legate de perioadele de condus și odihnă, șoferii străini au fost cei care au încălcat cel mai mult legislația. Astfel în urma controalelor au fost 1.038 de cazuri în care un șofer străin nu a respectat perioadele de condus și doar 419 șoferi germani.

VEZI ȘI: Pachetul de Mobilitate vine și cu o serie de noi provocări pentru șoferi

În ceea ce privește perioadele de odihnă, 2.418 șoferi străini au fost depistați încălcând legislația, comparativ cu 971 șoferi germani. În schimb, s-a constatat că piloții locali au întrerupt mai des aceste perioade, fiind înregistrate 706 cazuri în rândul acestora, comparativ cu 463 de cazuri în rândul șoferilor străini.

În ceea ce privește cabotajul și legislația muncii, reprezentanții Biroului federal pentru transportul de mǎrfuri (BAG) spun că în prima jumătate a anului 2020 au fost controlate 54.216 de vehicule, dintre care 35.086 înmatriculate în altă țară.

În timpul acestor controale au fost depistate 3.024 de încălcări ale legislației, dar doar în 1.062 de cazuri a fost vorba de cabotaj. Cifrele sunt similare cu cele de anul trecut, nefiind diferențe mari nici în ceea ce privește vehiculele controlate și nici în ceea ce privește abateriloe.

În total, BAG a dat, în perioada 1 februarie – 30 iunie, 7.024 de amenzi pentru încălcări ale legislației muncii și cabotajului, în această statistică fiind incluse însă și dosare finalizate în urma controalelor din luni anterioare.

Follow #infotrucker