Creștere cu 10% a vehiculelor livrate de Renault Trucks în 2018

Renault Trucks a încheiat anul 2018 cu un volum total de 54.868 de vehicule livrate, cu 10% mai multe decât în anul anterior.
Pe o piață europeană dinamică, producătorul francez și-a consolidat poziția și și-a crescut cota de piață în domeniul vehiculelor peste 16 tone cu 0.2 puncte.
În 2018, Renault Trucks a înregistrat cel de-al patrulea an consecutiv de creștere a vânzărilor, anunțând o creștere de 7.6% în sectorul vehiculelor medii și grele și de 10% în sectorul vehiculelor comerciale ușoare.
Astfel, a fost consemnată o creștere semnificativă a volumelor în Europa, acolo unde franezii au livrat 26.830 unități (+13,5%), fără Franța. Doar în Franța, Renault Trucks a livrat 23.581 unități (+10,1%), iar în restul lumii 4.457 unități (-8,8%).
Pe o piață europeană dinamică pentru vehiculele de peste 6 tone, livrările de vehicule Renault Trucks au crescut cu 7.6%. Acest lucru a condus la o ușoară creștere a cotei de piață a producătorului francez, cu 0.1 procente, aceasta atingând 8.5%.
Pe segmentul de peste 16 tone, cota de piață a Renault Trucks în Europa a crescut cu 0.2 procente, la 8,9%.
În domeniul vehiculelor cu masa cuprinsă între 6 și 16 tone, cota de piață a scăzut cu 0.3 procente (6.2%). Înmatriculările au scăzut cu 3.8%, din cauza opririi producției modelului Renault Trucks D cab 2m.
Renault Trucks și-a întărit poziția ca lider pe piața franceză, având o cotă de 28.1%.
Vânzările internaționale, marcate de un progres în Africa
Livrările Renault Trucks au scăzut, la nivel internațional, cu 8,8%, înregistrându-se 4.457 de vehicule facturate. Această reducere poate fi explicată prin introducerea de cote de import în Algeria, în 2018.
VEZI ȘI: Premierele Schmitz Cargobull pentru târgul Bauma de la Munchen
Producătorul este în mod particular activ în Africa, unde vânzările au crescut cu 28% în 2018. În Africa francofonă, Renault Trucks deține 20% din piața gamei premium (+1 punct). În 2018, producătorul a înregistrat, de asemenea, performanțe bune în Turcia (+2,1 puncte, cu 5,8% cotă de piață) și în Orientul Mijlociu (+1,1 puncte, cu 6,4% cotă de piață).
Creștere record, de 23%, pe segmentul camioanelor rulate Renault Trucks
În 2018, Renault Trucks a înregistrat o creștere record a vânzărilor de camioane rulate, cu 8.500 de vehicule facturate, mai mult cu 23%. Serviciile pentru vehicule uzate au rezultate bune, la rândul lor, în special datorită garanției inclusă în oferta Selection, cu o rată de penetrație de 18%, ceea ce marchează o creștere de 6 puncte.
Vehiculele rulate reprezintă un sector strategic pentru Renault Trucks. În 2017, producătorul a deschis o „Fabrică de Camioane Rulate”, în cadrul uzinei sale de la Bourg-en-Bresse, pentru recondiționarea vehiculelor sale rulate. În 2018, au fost recondiționate 400 de camioane, pentru a îndeplini cerințele clienților (comparativ cu 230 în 2017).
Obiectivul este ca vehiculele provenind de la Fabrica de Camioane Rulate să reprezinte, eventual, 10% din vânzările de vehicule rulate. După T X-Road, Renault Trucks a lansat în 2018 un alt model realizat de către Fabrica de Camioane Rulate, și anume T P-Road, un tractor transformat în camion rigid.
After-sales: creștere de 5% a cifrei de afaceri a pieselor de schimb
Divizia de servicii post-vânzare a Renault Trucks a raportat un progres cu 5% a cifrei de afaceri obținute de domeniul pieselor de schimb și o creștere sănătoasă a vânzărilor din domeniul contractelor de întreținere.
Cu 32.000 de vehicule acoperite de contracte, rata de penetrație a crescut cu 5 puncte în 2018, atingând o cotă de 23,6% (29%, dacă sunt incluse contractele Clovis Location). În prezent, 60.000 de vehicule beneficiază de contracte de service sau garanție extinsă Renault Trucks.
Trebuie remarcat faptul că Renault Trucks oferă transportatorilor protecția ideală pentru a opera fără griji, producătorul extinzându-și garanția pieselor de schimb montate de către un atelier autorizat Renault Trucks la 2 ani, fără limită de kilometri.
Renault Trucks se pregătește pentru viitor
Economia de combustibil și reducerea emisiilor de CO2 au reprezentat întotdeauna o preocupare fundamentală pentru Renault Trucks. Astfel, producătorul investește resurse importante în îndeplinirea limitelor impose de către UE în ceea ce privește emisiile de CO2.
La sfârșitul anului 2018, Renault Trucks a anunțat lansarea versiunii 2019 a modelelor T, D și D Wide, proiectate să diminueze consumul de combustibil cu 7% comparativ cu versiunile anterioare.
Renault Trucks își continuă, de asemenea, cercetările în direcția îmbunătățirii eficienței vehiculelor diesel, prin intermediul vehiculului său laborator Optifuel Lab 3.
Obiectivul este de a reduce consumul de combustibil al unui ansamblu greu complet cu 13% până în 2020.
Nu în ultimul rând, pentru o îmbunătățire imediată a calității aerului, Renault Trucks va lansa gamele sale de camioane electrice D și D Wide Z.E. în 2019, care sunt produse la fabrica din Blainville-sur-Orne.
Renault Master Z.E., pe de altă parte, este deja distribuit prin intermediul rețelei Renault Trucks.