GreenZoneTop News

Germania: Realimentarea cu hidrogen la 350 de bari este în creștere

Cererea pentru realimentarea cu hidrogen la 350 bari depășește pentru prima dată 700 bari, pe fondul creșterii segmentului de vehicule comerciale.

Piața mobilității pe bază de hidrogen din Germania traversează un moment de cotitură: pentru prima dată, cererea de realimentare la presiunea de 350 bari a depășit-o pe cea de 700 bari, reflectând ascensiunea vehiculelor comerciale grele – camioane și autobuze cu celule de combustie – în transportul comercial.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Potrivit H2 MOBILITY, operatorul rețelei naționale de stații de realimentare cu hidrogen din Germania, în luna martie 2025 peste 50% din volumul total de hidrogen livrat a fost distribuit la 350 bari – un prag istoric ce marchează tranziția accelerată a transportului greu către propulsia pe bază de hidrogen.

Această schimbare este direct legată de adopția tot mai mare a camioanelor cu hidrogen în operațiunile comerciale de zi cu zi. În Germania, modele precum Hyundai XCIENT Fuel Cell sunt deja utilizate de numeroși operatori, cei mai mulți apelând la formule flexibile de închiriere oferite de companii precum hylane.

Pe lângă opțiunile de leasing, producători precum PAUL Nutzfahrzeuge oferă camioane pregătite pentru producție, eligibile pentru scheme de subvenționare – printre care și modelul PH2P Truck, disponibil atât pentru achiziție, cât și în regim de leasing operațional.

Volum mai mare, tranzacții mai puține: semnal clar din zona grea

Deși volumul total de hidrogen vândut a crescut cu 10% față de martie 2024, numărul tranzacțiilor individuale de realimentare a înregistrat o scădere.
Această evoluție este atribuită utilizării tot mai frecvente a vehiculelor comerciale grele, echipate cu rezervoare de hidrogen mai mari, care alimentează mai rar, dar consumă cantități mai mari de hidrogen la fiecare sesiune.

Acest nou comportament de consum confirmă o tendință clară: camioanele și autobuzele pe hidrogen încep să domine ecosistemul de realimentare, ceea ce impune dezvoltarea unei infrastructuri dedicate, adaptate cerințelor specifice ale transportului greu.

H2 MOBILITY mizează pe strategia celor 350 bari

Investiția H2 MOBILITY în infrastructura de realimentare la 350 bari începe să dea roade, transportul greu afirmându-se ca un motor-cheie al tranziției către mobilitatea pe bază de hidrogen.

Compania și-a reafirmat angajamentul față de extinderea unei rețele robuste și de înaltă performanță, dedicată realimentării cu hidrogen, adaptată nevoilor flotelor de camioane și autobuze.

Pe fondul unei cereri aflate în creștere și al unui cadru politic favorabil la nivel național, viitorul mobilității comerciale curate se conturează tot mai clar în jurul tehnologiei cu hidrogen la presiunea de 350 bari.

Din aceeași categorie...

Back to top button