BusInfoTechServiceȘtiri

Criza a generat crestere pentru OMNIplus în 2010

Desi nu au inregistrat cifre spectaculoase, serviciile post-vanzare au fost cele mai profitabile in plina recesiune economica. OMNIplus, marca pentru service si piese de schimb EvoBus s-a incadrat si ea in acest trend, astfel ca, cifrele inregistrate in 2010 pe partea de manopera au fost cu 15% mai mari fata de anul 2009.

In ceea ce priveste vanzarea pieselor de schimb aceasta si-a pastrat cota de piata din 2009. „Evident, aceasta cota de piata obtinuta pe partea de manopera a fost posibila datorita campaniilor sustinute impreuna cu servicul de vanzari. Dupa cu stiti, EvoBus isi vinde la pachet cele trei branduri ale sale insemnand Mercedes, Setra si OMNIplus. Pe langa aceste campanii la nivel de companie, am putut mentine un volum ridicat al activitatii si din cauza contractului semnat cu RATB, care implica un parc foarte mare de autobuze ce trebuiesc verificate periodic sau acolo unde este cazul reparate“.

Criza a generat crestere pentru OMNIplus în 2010

Ca in orice domeniu, mai ales in situatii de criza economica cand puterea de cumparare este scazuta iar clientii sunt atenti la costuri, piata a fost invadata de piese de schimb contrafacute sau piese de schimb fara omologare. „Este foarte adevarat ca pirateria este unul din principalele motive pentru care vanzarea de piese originale spre exemplu are de seuferit. Aceasta a existat si inainte de criza economica, insa din 2009 pana in prezent aceasta a luat amploare“.

Nici autoritatile nu au prea miscat pentru a diminua efectele acestui flagel, acesta actiune de alertare a clientilor fiind asumata tot de companiile producatoare care au fost nevoite sa investeasca bani in campanii sustinute pentru a elimina riscul ca aceste piese sa ajunga montate pe autovehculele clientilor. „Noi la nivel de grup, am avut mereu campanii pentru achizitia de piese orginale. Multi dintre clientii au inteles cat de importanta e calitatea. Chiar daca in prima faza ai impresia ca economisesti prin achizitia unei piese neomologate sau piratate, ajungi la sfarsit sa platesti chiar si de doua sau trei ori pretul datorita pagubelor pe care le produce. Spre exemplu, am efectuat teste pe doua seturi de saboti de frana, unul marca OMNIplus celalalt piratat, rezultatul obtinut fiind concludent. Produsul piratat trebuia schimbat la 50.000 de km in loc de 100.000 de kmcum era normal. In plus, pe langa pagubele economice, aceste produse pot deveni un real pericol si in exploatare“.

Controale exista, insa prea putine pe aceasta zona. In plus, reprezentantii OMNIplus si-au aratat disponibilitatea de a ajuta autoritatile competente in verificarea pieselor de autocar si autobuz pentru marcile Mercedes si Setra. „Am avut mai multe intalniri cu reprezentatii RAR pentru a discuta despre aceasta problema. Toata lumea si-a aratat disponibilitatea colaborararii pentru depistarea falsurilor, fapt ce ne bucura deoarece s-a inteles ca acest flagel devine unul extrem de pagubos pentru toti, clienti, vanzatori si stat“.

Clientii trebuiesc sa fie mai raspunzatori si sa se gandeasca in primul rand la calatorii sai sau la soferii sai, mai mult decat la propriu buzunar. „Toata lumea a constientizat cat de importanta este o revizie facuta la timp intr-un service de calitate precum OMNIplus. Patronii companiilor de transport persoane au invatat ca este mai ieftin sa platesti un original la fel s-a intamplat si pe partea de manopera“.

Pentru a putea acoperi intreaga cerere, OMNIplus vine in sprijinul clientilor sai cu cele mai bune servicii de revizie si verificare, contracte de service si intretinere, retea service interna si internationala, scolarizare soferi, scolarizare tehnica, Card Service OMNIplus precum si 24h SERVICE, serviciul de service mobil care preia cazurile urgente. „Servicul nostru mobil, 24h SERVICE, este disponibil pentru clientii cu urgente, astfel ca, indiferent de ora sau de zi acestia sunt preluati pentru a li se rezolva cazul“. Asa cum era firesc, aceasta piata a serviciilor post-vanzare a fost singura care a functionat in parametri, astfel ca, oficialii OMNIplus se arata multumiti de rezultatele obtinute fata de anul 2009. Pentru 2011, acestia se asteapta la o crestere usoara odata cu revenirea treptata a acestui segment de transport.

Din aceeași categorie...

Back to top button