Criza asigurărilor RCA pentru camioane

asigurărilor RCA

În intâlnirea avută cu ASF, UNTRR a tras un semnal de alarmă și a solicitat să se indice care este tendința în piața asigurărilor RCA.

Dacă această creștere anuală cu 100% continuă în următorul an, aceste asigurări obligatorii impuse de autorități vor avea valori mai mari decât cele ale autovehiculelor asigurate și numărul celor care vor incheia aceste asigurări obligatorii va fi din tot mai mic.

Și astăzi indicatorii referitori la numărul de asigurări RCA raportat la total autoturisme încrise la DRPCIV este de circa 50%, iar cel referitor la vehicule comerciale este de 70%.

Criza asigurărilor RCA pentru camioane

ASF indică totuși ca indicatorii număr RCA raportat de numărul daunelor avizate este de 99%. Aici pot apărea în realitate și situațiile în care daunele sunt avizate cu întârziere față de momentul producerii, pentru a se putea încheia o poliță RCA în valabilitate și apoi avizată dauna.

Dacă în trecut costul unui buchet RCA/Carte Verde/CMR/CASCO pentru un autovehicul comercial – camion de transport marfă (toate sunt standard în UE max. 40 t, max. 4 m înălțime, max. 2.5 m lățime, lungime max. 12 m pentru autovehicul, 16.5 m pentru vehicule articulate, 18.75 m pentru ansamblul rutier, limitate la 80km/h, timpul de conducere al șoferilor limitat la 9 ore pe zi conform R561/2006) – era de aproximativ 3.000 euro, în ultimii 3 ani acest cost este aferent doar RCA

Dacă pentru CMR și CASCO operatorii de transport rutier pot apela la serviciile societăților de asigurări din alte țări membre ale Uniunii Europene, pentru RCA nu pot apela decît la cei din România.

Exagerările legislative duc la dezechilibre și la ineficiența măsurilor luate pe hârtie. Majorarea costurilor asigurărilor RCA pentru același autovehicul doar datorită faptului că firma are cod caen principal activitate de transport, duce deja la o serie de schimbări ale codurilor caen principale ale firmelor care derulează transport rutier – economia poate să ajungă la 30%!

Doar din cod CAEN! Sediul social al firmei – este de asemenea un factor care poate duce la o majorare a costului cu 30% al RCA.

Triplarea costului RCA pentru tineri, duce la înmatricularea autoturismelor pe persoane mai în vârstă din familie, însă acestea sunt conduse tot de tineri.

Reamintim că în România erau în noiembrie 2015 doar nouă firme autorizate să ofere RCA, majoritatea cu capital străin:

1) Asirom – Vienna Insurance Group AG Weiner Versicherung Gruppe (86,2720%), LVP Holding GmbH (13,1737%), Alte companii și persoane fizice (0,5543%)
2) Omniasig – Vienna Insurance Group AG Weiner Versicherung Gruppe (99,47%), Banca Comercială Română SA (0,1%), Alți acționari (0,43%)
3) Groupama – Groupama S.A. (99,999982%)
4) Allianz-Țiriac – ALLIANZ NEW EUROPE HOLDING GmbH (52,1645%), VESANIO TRADING Ltd (44,4775%), Alți acționari (3,358%)
5) Uniqa – UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs GmbH (99,9999%)
6) Euroins – Euroins Insurance Group (94,19%), Alți acționari (5,81%)
7) Carpatica – SC Atlassib SRL Sibiu (92,77%), SC Transcar SRL Sibiu (6,64%), Alți acționari persoane fizice (0,59%)
8) City Insurance – SC Vivendi International SRL (85,23023%), MUSAT NICOLAE (8,90107%), COPPOLA FORTUNA (2,36877%), PASCALE CRISTIAN (1,91212%), Alți acționari (1,58781%).
9) Generali – Generali PPF Holding BV (84.490061%), Iberian Structured Investment I BV (15.424292%), Persoane juridice (0.085555%), Persoane fizice (0.000092%)

UNTRR apreciază deschiderea și comportamentul responsabil al societăților de asigurare care au trimis reprezentanți la această întâlnire. În perioada următoare vom mai avea discuții bilaterale cu încă două societăți de asigurări.

UNTRR și restul companiilor pentru a purta un dialog deschis, în caz contrar ne vom ridica serioase semne de întrebare cu privire la indiferența acestora, poate neinteresati de aceasta linie de asigurări RCA în viitor, așa cum se arată cel puțin pentru segmentul de transporturi rutiere.

Așa cum costul de referință este o preocupare publică și oficială în Franța și în alte țări, la fel ar trebui să fie și în România.

Asociația dorește dezvoltarea unui parteneriat asigurători – transportatori pentru a identifica riscurile și soluții posibile de reducere a acestora pe segmentul asigurărilor RCA și cheamă la dialog și restul actorilor din piața de profil pentru a găsi soluții concrete de reducere a costurilor cu asigurările RCA.

UNTRR așteaptă opinia dumneavoastră despre propunerile de mai sus pe adresa office@untrr.ro.

Vă reamintim că membrii afiliați unei alte asociații de de transport din România, FORT, amenință cu un protest amplu în cazul în care criza asigurărilor RCA nu se soluționează.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker