Criza de șoferi profesioniști a fost discutată în Parlamentul European

Criza de șoferi profesioniști a fost discutată în Parlamentul European
Criza de șoferi profesioniști din sectorul de transport rutier a fost prezentată în cadrul unui eveniment organizat în Parlamentul European.

În cadrul unui eveniment care a avut loc la Parlamentul European, Federația Europeană a muncitorilor din Transporturi (ETF) și reprezentanții Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere (IRU) au reînnoit angajamentul ca parteneri sociali în transportul din Europa.

Criza de șoferi profesioniști a fost discutată în Parlamentul European

Odată cu acest eveniment, reprezentanții celor două companii le-au reamintit membrilor din Parlamentul European că în prezent există o criză pe piața forței de muncă din domeniul transporturilor. În 2019, 20% dintre pozițiile de șoferi profesioniști nu au fost ocupate.

„Condițiile de muncă sunt cele care fac ca profesia de șofer profesonist să nu mai fie atrăgătoare către public”, a declarat unul dintre reprezentanții Federației Europene a muncitorilor din Transporturi.

ETF și IRU au decis să discute problema în Parlamentul European și să încerce să îmbunătățească condițiile de muncă, astfel încât șoferii să fie atrași din nou de acest sector. Reprezentanții își doresc să apară locuri de muncă mai sigure, parcări mai sigure și termeni sociali noi.

VEZI ȘI: Zeci de camioane ale VOS Logistics sechestrate de autoritățile belgiene

În prezent există circa 100.000 de locuri de parcare în Uniunea Europeană care îndeplinesc condiții ideale și pentru odihnă. În același timp, din cele 300.000 de locuri de parcare din Uniunea Europeană destinate camioanelor, doar 3% îndeplinesc standarde de siguranță și securitate.

ETF și IRU au ridicat și această problemă în Parlamentul European și vor încerca pe viitor să obțină fonduri pentru îmbunătățirea locurilor de parcare disponibile.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. robert

    03/03/2020 at 9:58 AM

    Sant si multe alte probleme nu doar cele cu parcarile.De exemplu firmele care isi bat joc de soferi si sant priviti ca piese de schimb.Salarii mici,depozite in bani din care firmele retrag dupa bunul plac.Angajati pe salariu minim pe tara care nu te ajuta in accesarea unui banal credit de exemplu.Firmele sant in cartel ,indiferent de unde mergi toti ofera aceleasi conditii mizere.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.