Criza de șoferi profesioniști din Marea Britanie crește cu 50 de oameni pe zi

Criza de șoferi profesioniști din Marea Britanie crește cu 50 de oameni pe zi
Nu mai este un secret faptul că toată Europa se confruntă cu o problemă majoră din cauza lipsei de șoferi profesioniști.

În Marea Britanie, situația este din ce în ce mai gravă, iar un raport al International Road Transport Union (IRU) spune că în fiecare zi, criza de șoferi profesioniști crește cu 50 de oameni.

Criza de șoferi profesioniști din Marea Britanie crește cu 50 de oameni pe zi

Altfel spus, zilnic, companiile din Marea Britanie au nevoie de încă 50 de șoferi profesioniști, însă aceștia nu sunt disponibili pe piața muncii.

În acest moment, IRU spune că deficitul de personal a ajuns la 21% în sectorul de transport mărfuri și la 19% în ceea ce privește sectorul de transport persoane. Iar problema devine din ce în ce mai gravă, IRU susținând că până la finalul anului se va ajunge la un deficit de personal de 40%.

Există mai multe motive pentru care acest domeniu nu mai este căutat, iar unul dintre principalele motive îl consituite timpul petrecut pe drumuri, fără familie.

Patru din cinci șoferi cred că problema personalului este cauzată și de faptul că aceștia nu se văd atragători pentru persoanele de sex opus.

VEZI ȘI: Nikola va deschide cel mai avansat laborator pentru dezvoltarea sistemelor de propulsie pe bază de hidrogen

Vârsta medie în sectoul de transport marfă este de 44 de ani. De asemenea, 70% dintre șoferii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani sunt de părere că acest sector nu face nimic pentru a-i atrage pe tineri.

În Germania, peste 40% dintre șoferii din sectorul de transport mărfuri au peste 47 de ani. În sectorul de transport persoane, valoare a ajuns la 55%. În aceste condiții, autoritățile se așteaptă ca în 2027 (anul pensionării celor în vârstă), sectorul să înregistreze un deficit de personal de aproape 180.000 de șoferi.

„Industria de transport trebuie să ia măsuri imediate și decisive pentru a aborda deficitul de șoferi.

Lăsat nesupravegheat, va avea implicații grave pentru economia europeană și va duce la creșterea costurilor pentru întreprinderi, consumatori și pasageri”, a declarat Boris Blanche, director în cadrul International Road Transport Union.

Follow #infotrucker