
Criza refugiaților face ca industria transportului rutier de mărfuri la nivel european să aibă de suferit în țara de tranzit, Austria.
Conform Camerei de Comert din Austria (WKO), companiile din transportul de marfă și pasageri sunt în prezent afectate masiv de criza refugiaílor, care a generat timpi mari de așteptare în punctele de frontieră de la intrare în Austria, în special la cele din est.
Costurile zilnice de la introducerea controlului în punctele de frontieră, cele mai vulnerabile de la declanșarea „crizei refugiaților” precum Suben, Walserberg, Kufstein și Nickelsdorf, se ridică la aproximativ 2.480.000 de euro. Dacă Austria ar introduce controale la toate punctele de frontieră, acestea s-ar ridica la aproximativ 5 milioane de euro zilnic.
Procesele de producție și de aprovizionarea ale populației trebuie sa fie asigurate deoarece s-au încălcat deja prevederile și reglemetările UE. Având în vedere această situație specială, Ministerul Transporturilor din Austria a aprobat o excepție de la regulă în ceea ce privește perioadele de condus și odihnă pentru șoferii de autocare care transportă refugiați. Camera de Comerț Austriacă a cerut extinderea excepției de la regulile perioadelor de condus și odihnă și pentru restul companiilor de transport de marfă care trebuie să ducă materie primă către facilitățile de producție sau să alimenteze magazinele precum și pentru cele de persoane.
Pentru a dezamorsa situația, Camera de Comerț din Austria, consideră necesară ridicarea interdicției de circula în weekend și pe drumurile regionale a vehiculelor comerciale de marfă și persoane. De asemenea, pentru a evita o posibilă creștere a costurilor și o diminuare a productivității, WKO cere reducerea imediată cu 10% a tuturor taxelor care afectează transportul.