Criza refugiaților: Cozi de camioane între Serbia și Croația

Criza refugiaților

Criza refugiaților pare că nu se mai sfârșește, iar pe zi ce trece problemele cauzate de aceasta situație sunt din ce în ce mai mari și mai apăsătoare pentru transportatori.

Întârzieri în punctele de frontieră au început să fie din ce în ce mai multe, asta după ce guvernele țărilor afectate de afluxul de imigranți au decis să crească numărul controalelor la frontieră. Acestă decizie a luat-o recent și de guvernul croat, fapt pentru care la începutul săptămânii în punctul de frontieră Batrovci-Bajakovo s-a format cozi de câțiva kilometri.

Râul de refugiați din Orientul Mijlociu pune probleme serioase transport rutier european. Situația apăruta la frontiera croato-sârbă fiind cel mai recent exemplu al cozilor lungi de camioane ce se formează la granițele dintre țările europene, cauzate de controalele implementate de către autoritățile sau chiar de blocarea circulației.

Criza refugiaților: Cozi de camioane între Serbia și Croația

Decizia guvernului croat de a închide accesul vehiculelor grele la frontiera cu Serbia a avut loc brusc la miezul nopții dintre 20 și 21 septembrie. Trecerea Batrovci-Bajakovo separă Croația de Serbia și este situat pe autostrada care leagă cele două capitale Belgrad și Zagreb, o rută importanță, nu numai pentru transportul dintre cele două tări, dar, și pentru întreaga zonă balcanică.

 

În timpul zilei s-au format kilometri intregi de coadă iar decizia croaților a stârnit un val de proteste din partea guvernului sârb, care consideră maăsura „incorectă și neprietenoasă”. Săptămâna trecută au existat cozi de camioane și între Italia și Austria, cauzate de deciziei guvernului austriac de a închide granițele și a introduce controale mai stricte la vehicule de marfă și persoane aflate în tranzit.

 

Problema a devenit acum Europeană iar controale documentelor și vehicule din ce în ce mai interesată. În perioada următoare se așteaptă ca Polonia, Olanda și Belgia să introducă controalele la punctele de frontieră, ceea ce ar însemna formarea de noi cozi de camioane.

 

Companii de transport international și-au evaluat deja daunele cauzate de întârzieri la frontieră, care, la rândul lor au un impact asupra întregului lanț logistic, provocând o creștere a costurilor de transport.

Asociația olandeză de logistica estimează că în cazul în care controalele vor fi implementate la toate granițele, transportatorii pot avea costuri mai mari de până la 600 de milioane de euro pe an.

 

Un caz similar s-a întâmplat în această vară între Franța și Marea Britanie, ca urmare a grevei lucrătorilor pe feriboturi și închiderii Eurotunnel de cateva ori la Calais.

Follow #infotrucker