Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
Industry 4.0Știri

Culorile originale ale camioanelor Volvo Trucks

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

În secția de vopsitorie Volvo Trucks din Umeå, roboiți și vopsitorii lucrează împreună, pentru ca fiecare cabină să fie perfectă din punct de vedere al calității și culorii.

La Umeå, în nordul Suediei, secția de vopsitorie și laboratorul de vopseluri sunt responsabile pentru culoarea cabinelor de camioane Volvo din gama mare, înainte ca acestea să fie trimise către linii de asamblare.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Asigurarea unui finisaj de înaltă calitate, fără echivoc, este un proces meticulos și de durată, care presupune folosirea a peste 9 kilograme de vopsea și o zi întreagă pentru finalizare.

Întregul proces începe cu clientul, care poate alege dintre mai bine de 800 de nuanțe diferite, pe care Volvo Truck le are în prezent în catalogul său de culori. Practic, nu există o nuanță pe care suedezii să nu o aibă, iar dacă totuși aceasta există, laboratorul o pot fabrica la comandă.

În ciuda marii diversități a ofertei de culori, albul artic (Winter White), este de departe cea mai frecventă opțiune, acesta fiind prezent pe mai bine de jumătate dintre cabinele vopsite la Umeå.

Culorile originale ale camioanelor Volvo Trucks

Explicația pentru alegerea albului artic este foarte simplă. Timpul de livrare este teoretic mai mic, iar revânzarea acestuia se face mai repede, fiind vorba de o culoare neutră.

[perfectpullquote align=”right” cite=”” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]800 de culori sunt în prezent oferite de Volvo Trucks[/perfectpullquote]

Numeroase alte nuanțe de alb acopera și ele un număr considerabil din cealaltă jumatate de opțiuni coloristice. Cu excepția nuanței Winter White, toate nuanțele de vopsea sunt combinate în cadrul fabricii, în fiecare saptamână realizându-se amestecul a peste 4.000 de litri de vopsea.

Începând din anul 2000, pentru vopsirea propriu-zisă sunt folosiți roboți, iar în prezent întregul proces este complet automatizat.

[perfectpullquote align=”left” cite=”” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Între 250-350 de cabine sunt vopsite pe zi la Umeå[/perfectpullquote]

Sub zona principală de vopsire se află un depozit plin de bidoane cu diferite culori de vopsea, fiecare nuanță putând fi identificată printr-un cod de bare și fiecare din ele fiind conectată prin tuburi la roboții din zona superioară.

În acest spațiu se află suficientă vopsea pentru două sau trei zile de producție.

Sistemul complet automatizat pompează vopseaua din recipientul selectat strict în cantitatea necesară, reducând astfel risipa. Etapa aceasta este urmată de introducerea unui solvent care curață tubul, astfel încât diferitele nuanțe de vopsea să nu se amestece între ele.

În ultimii ani, atelierul de vopsitorie a depus eforturi susținute pentru a limita impactul asupra mediului, îndeosebi prin reducerea cantității de solvenți folosiți.

Trei dintre cele cinci linii de producție folosesc vopsea pe baza de apă, în timp ce un sistem avansat de curățare este proiectat cu scopul reducerii utilizării agenților de curațare.

În ansamblu, luând în calcul toate straturile și aplicările, pentru fiecare cabină se folosesc în jur de 9 kilograme de vopsea.

[perfectpullquote align=”left” cite=”” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]9 kilograme de vopsea se folosesc pentru fiecare cabină[/perfectpullquote]

Primele două straturi sunt de protecție la coroziune, urmate fiind de o amorsă care asigură o aderență mai bună și o mai mare rezistență a stratului de vopsea, dar și obținerea culorii de bază dorite.

Următorul strat este fie un strat de culoare de bază, urmat de un strat de culoare deschisă, fie un strat suplimentar de colorant, aplicat direct peste amorsă. Ultimele straturi oferă culoarea finală și proprietațile mecanice specificate de client.

Împreună cu cabina este vopsit și un mic panou metalic, ceea ce reprezintă o componentă esențială a controlului de calitate.

[perfectpullquote align=”left” cite=”” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]4.000 litri de vopsea sunt amestecați în fiecare săptămână[/perfectpullquote]

Dupa finalizare, panoul este dus în atelierul de vopsitorie, unde este introdus într-un spectrofotometru, pentru a fi comparat cu nuanța vizată din baza de date principală.

Dat fiind că numeroase culori și nuanțe seamana între ele, ochiul omenesc poate rata cu ușurință o variație de altfel insesizabilă. Dacă spectrofotometrul depistează o anumită discrepanță, cabina revine pe linia de producție pentru a fi revopsită.

Culorile originale ale camioanelor Volvo Trucks

Verificarea finală constă într-o inspectare vizuală realizată de un tehnician sub o sursa puternica de lumină fluorescentă, pentru a se asigura că nu există spații lipsă sau denivelări.

Operatorii responsabili cu controlul calității își trec mâinile peste suprafața vopsită pentru a se asigura că nu sunt denivelări, zgârieturi sau suprafețe neregulate.

Doar după ce cabina a trecut de toate aceste teste, se considera ca ea poate ajunge pe linia principală de asamblare.

În 2016, secția de vopsitorie din Umeå a dat culoare pe 64.000 de cabine Volvo.

Din aceeași categorie...

Back to top button