Cum va arăta noul ecosistem energetic în transportul rutier

Propulsia cu hidrogen și cea electrică cu baterii sunt complementare și ambele sunt necesare în noul ecosistem energetic pentru a decarboniza transportul rutier.
Într-o postare pe LinkedIn, Dr. Andreas Gorbach, membrul în Consiliului de Administrație al Daimler Truck, a oferit o perspectivă lămuritoare asupra viitorului ecosistem energetic din transportul rutier. Mai exact, acesta spune că pentru a decarboniza transportul, este nevoie atât de tehnologii de propulsie cu baterii electrice, cât și de tehnologii de propulsie pe bază de hidrogen”.
Punctul forte al camioanelor cu pile de combustie pe bază de hidrogen se află în sarcinile flexibile și solicitante de transport pe distanțe lungi.
Recent, Daimler Truck a depășit pragul de 1.000 de kilometri cu un singur plin, demonstrând astfel că tehnologia cu hidrogen în camioane este ceea ce trebuie. De altfel, producătorul german facem progrese foarte bune pe drumul către producția de serie.
În același timp, testul realizat cu modelul Mercedes-Benz GenH2 reamintește că pentru a decarboniza transportul rutiereste nevoie de alți doi factori, pe lângă tehnologiile de propulsie potrivite: o infrastructură energetică ecologică și costuri competitive în comparație cu vehiculele convenționale.
Dar aceasta este doar o bucată dintr-un tablou mult mai mare.
În primul rând, o condiție prealabilă este aceea că avem ca obiectiv o lume decarbonizată.
Știm că avem un surplus de energie verde pe această planetă, din fericire mai mult decât suficient pentru toți, dar, ca și în cazul combustibililor fosili, nu este distribuită în mod egal la costuri competitive. Prin urmare, o lume verde va fi caracterizată de un comerț masiv cu energie verde. Electricitate în rețele, și molecule de stocat (dacă este prea departe sau dacă sursa de energie este prea ciclică).
VEZI ȘI: Volvo Trucks a redus emisiile camioanelor cu aproape 10% față de 2019
Energia solară utilizată pentru a încărca un camion cu baterii în Europa trebuie să fie, de asemenea, produsă în principal în Europa, deoarece trebuie să fie transmisă prin rețeaua electrică.
În schimb, energia solară utilizată pentru a genera hidrogen pentru un camion alimentat cu hidrogen poate fi produsă în regiuni mult mai însorite ale lumii, deoarece hidrogenul poate fi stocat și transportat la nivel global. Acolo, fiecare panou solar poate furniza de 2 până la 2,5 ori mai multă energie electrică decât în Europa.
Ce înseamnă asta?
În primul rând, eficiența mai mare a panourilor solare în regiunile însorite poate compensa eficiența mai scăzută datorată electrolizei și conversiei trenului de propulsie. În al doilea rând, cu o instalație solară în sudul însorit, un camion cu hidrogen poate parcurge o distanță similară pe oră de soare ca un camion cu baterii cu energie provenită de la o instalație solară de aceeași dimensiune în Europa.
Astfel, se observă o eficiență echilibrată “de la soare la roți” pentru camioanele electrice cu hidrogen și camioanele electrice cu baterii.
Astăzi, razele de soare lovesc în special nisipul și pietrele. Nefolosirea energie solare, din cauza lipsei unei nevoi locale sau a lipsei potențialului de a o transporta în alte locuri de pe această planetă, înseamnă că eficiența este zero.