EconomicȘtiri

Cum ar putea evolua transportul după #BREXIT?

După cum bine știți, lanțul de iubire dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană s-a rupt în urma referendumului organizat pe data de 23 iunie 2016, când aproximativ 52% dintre britanici au decis ca Regatul să iasă din Marea Familie europeană.

Care vor fi consecințele economice ale ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană și cum va fi afectat transportul rutier de mărfuri de #Brexit? Acestea sunt principalele întrebări care-i frământă pe transportatorii din Europa, și în mod special pe cei care au contracte în Insulă.

O consecință firească în urma referendumului britanic prin care s-a decis ieșirea țării din Uniunea Europeană este apariția formală a mai multor opinii cu privire la viitorul relațiilor economice dintre Europa și Marea Britanie, inclusiv pe segmentul transportului rutier.

Cum ar putea evolua transportul după #BREXIT?

Din punct de vedere al impactului asupra relațiilor economice, acesta va fi atenuat de faptul că Marea Britanie nu a adoptat moneda euro și nu a aderat la Schengen, acest lucru conferindu-i o autonomie economică. De ce spunem asta? Păi, și înainte de #Brexit, Marea Britanie putea controla persoanele și bunurile aflate în tranzit.

În ceea ce privește punctual transportul de mărfuri, acesta nu va scăpa nevătămat din această “revoltă” britanică, deoarece Uniunea Europeană este principalul partener comercial al Marii Britanii, acesta trimițând către UE aproximativ 43% din totalul exporturilor sale, în timp ce Uniunea Europeană trimite 53.1% din importurile Marii Britanii.

Primul efect, care, în mod evident nu convine niciuneia din părțile implicate este reintroducerea birocrației și a taxelor de frontieră având în vedere că Marea Britanie va fi țară extracomunitară. M-ai mult, transportatorii care merg în Marea Britanie s-ar putea trezi că au nevoie si de Carnet TIR pentru camioane aflate în tranzit folosit ultima oară între cele două entități în 1992.

VEZI ȘI: Fondul Mid Europa a preluat Waberer’s International Nyrt.

În urma Brexit-ului, Marea Britanie și Uniunea Europeană vor trebui să semneze o serie de acorduri bilaterale, inclusiv unul privind numărul de permise pentru transportul rutier internațional. În același timp, trebuie să știți că nu se mai pot efectua operațiuni de cabotaj în Marea Britanie, și vice-versa. Mai mult, pentru schimbul de mărfuri extracomunitar, Marea Britanie va trebui să renegocieze acordurile de schimb, deoarece, în prezent, există dispoziții comunitare.

Reintroducerea practicilor vamale și de frontieră va conduce la o creștere imediată a timpului de transport între Marea Britanie și UE, care va atrage după sine costuri ridicate. Acest lucru va fi resimțit de către toate tipurile de transport, însă cel mai mare impact poate să apară la transportul rutier, datorită volumului mare de marfă transportată care va fi taxată suplimentar la trecerea Canalului Mânecii, ce se va face pe calea ferată prin Eurotunnel sau din câteva porturi de îmbarcare. Trebuie să luați în calcul că în fiecare zi peste 500 de camioane merg din Olanda spre Anglia.

Probabil, odată cu trecerea timpului lucrurile se vor stabiliza datorită acordurilor bilaterale previzibile care ar putea simplifica tranzitul mărfurilor și vehiculelor.

În ceea ce privește migrația, motivul principal al #Brexit-ului, aceasta nu se va schimba cu nimic. Migranții aflați în zona tampon de la Calais (Franța) vor încerca ca și până acum să intre ilegal în Marea Britanie… Și atunci, unde este câștigul #Brexit-ului?

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button