Camioane

Cum au fost proiectate noile motoare Scania Super

În ultimii 5 ani, inginerii Scania au studiat orice aspect pentru a dezvolta gama de motoare Super, cea mai eficientă platformă cu combustie internă din istoria transporturilor grele.

Cum îmbunătățești o gamă de motoare care a câștigat premiul Green Truck în ultimii 5 ani consecutivi? Și cum te pregătești să rămâi competitiv pentru următorii 10 ani, atât în ce privește consumul, cât și viitoarele regulamente de emisii? Răspunsul este o platformă complet nouă.

Cum au fost proiectate noile motoare Scania Super

”Am avut privilegiul de a începe cu o foaie goală și să dezvoltăm un motor de 13 litri complet nou. Pornind de la zero am putut lua în calcul toate cerințele clienților, fără restrângeri”, spune Linda Pukk Berggren, inginer-șef adjunct la Scania.

Cu platforma Super, inginerii Scania au atins echilibrul perfect (și delicat) între performanțe și un sistem de post-tratare cât mai eficient în limitarea emisiilor, dar care în același timp nu limitează potențialul motorului.

VEZI ȘI: Scania lansează noi camioane hibride HEV și PHEV

”Am atins un randament termic de până la 50%. Este un lucru remarcabil că un nou nivel de energie ajunge direct la roți. La fel de importantă este reducerea consumului pe o plajă foarte largă de turații și sarcini. Astfel, de reducerile de consum și emisii pot beneficia multe aplicații diferite, nu doar transportul pe distanțe lungi, ci și construcțiile sau transportul forestier”, spune și Magnus Nilsson, director tehnic responsabil pentru sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament.

Grație eficienței noilor motoare Super și celorlalte noutăți tehnice (o nouă cutie de viteze și noi axe spate), în operațiunile de transport pe distanțe lungi pot fi obținute reduceri de consum de 8% sau mai mult. Totul comparat cu actuala gamă Scania, deja un lider al industriei în ce privește consumul.

Ce s-a schimbat?

Cu ce noutăți vine gama de motoare Scania Super (420, 460, 500 și 560 CP). Destul de multe: chiuloasa cu doi arbori cu distribuție cu game, injectoare optimizate, combustie îmbunătățită, pompă de injecție de mare presiune optimizată, răcire și lubrefiere îmbunătățite, turbină mai eficientă și un sistem de management al motorului de ultimă generație.

În plus, sistemul SCR al Scania cu dublă injecție de AdBlue, care și-a dovedit eficiența și productivitatea, a fost refăcut de la zero. Sistemul a primit acum un nou nume: Scania Twin SCR.

”Noul sistem de post-tratare Twin SCR este proiectat pentru a utiliza căldura limitată care iese din motorul foarte eficient. El este capabil să reducă dramatic emisiile de oxizi de azot și particule. Conceptul este proiectat și pentru regulamentele de emisii mai stricte din anii viitori”, a mai spus Nilsson.

”Nu ne venea să credem datele obținute”

Nilsson și Pukk Berggren au multe amintiri vii din cei 5 ani ai procesului de dezvoltare. La urma urmei, cu costuri de peste 2 miliarde de euro, aceasta este una dintre cele mai mari investiții din istoria Scania.

Nilsson spune că, în 2019, echipa de dezvoltare a fost uimită la testarea noilor motoare în căldura și altitudinea înaltă a munților Sierra Nevada din sudul Spaniei. Datele indicau o reducere a consumului de aproximativ 10% în unele teste, în comparație cu actuala gamă de motoare.

”Am verificat echipamentele, nu ne venea să credem unele date. În special cele legate de debitul de evacuare erau foarte scăzute. Debitul de evacuare este un parametru important în proiectarea sistemului de post-tratare și determinarea mărimii catalizatorului. Cu cât debitul de evacuare este mai ridicat, cu atât mai puțin timp are la dispoziție catalizatorul pentru a reduce emisiile. Experimentele au fost refăcute și confirmate în laborator, la Södertälje. Atunci am realizat cât de bun este noul motor”, spune Nilsson.

La rândul ei, Linda Pukk Berggren a rămas marcată de testele din sudul Spaniei: ”Camionul și noul motor se simțeau absolut uimitor. Nu puteam să cred cât de silențios și de lin funcționează”.

Din aceeași categorie...

Back to top button